Da jeg ble oppringt fra Hamar……

Jeg må vel innrømme at det er en del år siden nå, men som de fleste som får telefoner fra “Hamar” jobbet hjernen min i høygir, ble helt skjelven, fikk hjerteklapp og ble ganske så lammet i noen sekunder. 

Dette var en dag midt i uken på ettermiddagen.

Men for et lite sekund hadde jeg følelsene som akkurat en slik telefonoppringning følger med seg. Tror ikke jeg tenkte helt klart i de sekundene, og ei heller klarte å resymere meg frem til at dette var litt vel uvanlig. 

Tror at vi i den tiden kun hadde lotto og vikinglotto, og siden jeg normalt da som i dag slenger inn en kupong i ny og ne, var ikke dette noe som jeg helt hadde regnet med. Ikke sikkert at jeg hadde en kupong inne engang. 

Uansett, skuffelsen ble stor da damen i andre enden fortalte at jeg hadde glemt å betale for kupongene jeg hadde fått på plassen jeg hadde handlet. 

Det er jo et fantastisk system, men jeg ble ganske så paff. Tenk å glemme det? Nå hadde det seg slik at jeg fikk kupongene, var inne i butikken og skulle ha noen få ting, og så skulle jeg betale alt når jeg betalte varene. Bare for å  betale i en engang. 

Jeg fikk snudd bilen, siden jeg ikke var så langt fra og fikk gjort opp for meg. Jeg var ganske flau kan du si.

Så til dere som ringer fra Hamar, jeg har hatt en “prøve” telefonoppringning en gang, men jeg hører gjerne fra dere igjen. Jeg lover å bli  paff, få hjerteklapp og bli helt skjelven…….. i tillegg hadde jeg blitt kjempeglad. Faktisk hysterisk glad!

bildet er fra Pixabay

#lotteri #hverdag #familie #hamar

 

14 kommentarer

Siste innlegg