Sykkelstativer i Randaberg Kommune

Hei dere.

I går var jeg en liten tur i Randaberg Sentrum. Det er Kommunen jeg kommer fra, og jeg er ofte innom.

Randaberg Kommune ligger nord for Stavanger, og blir betegnet som “Den Grønne Landsby”. Kommunen har 10 000 – 11 000 innbyggere, med et koselig sentrum, herlige strender og gode turområder. Randaberg er faktisk den minste fastlandskommunen i landet vårt.

Randaberg Sentrum er blitt beplantet med mye blomster og vekster i alle farger. Mens jeg sto på det lille torget og beundret synet  fikk jeg plutselig øye på sykkelstativet som var satt opp. Dette hadde jeg ikke sett før, men synes det var litt tøft. Traktorer, og det passer perfekt inn for en kommune som har en del jordbruk og som er “Den Grønne Landsby”.

Disse stativene var satt opp i november 2016, og er designet og laget av firmaet Smed T. Kristiansen i Dusavik i Stavanger. Med nedgangen i oljemarkedet har de måtte sett seg etter nye markeder, og dette har resultert i blant annet sykkelstativer til Stavanger, Randaberg, Sandnes og Kongsberg.

Jeg legger ved noen bilder slik at dere får se de flotte sykkelstativene og litt av beplantningen i sentrum.

#randaberg #randabergkommune #sykkelstativ #randabergsentrum #rogaland #stavanger

20 kommentarer

Siste innlegg