En dårlig ide og 1500,- suste ut vinduet…..

Ikke helt bokstavelig, men det føles slik, tross om jeg har fått et nytt dekk.

Her om dagen, etter jobb fikk jeg en glimrende ide, trodde jeg.

Å vaske bilen.

Høres jo ikke så dumt ut, men å få den ideen var noe jeg absolutt ikke skulle fått. Ei heller gjennomført, eller prøve å gjennomføre.

For å komme til stasjonen må jeg kjøre på en litt smal vei. Litt innpå denne, kom det en bil susende mot meg,  nærmest midt i veien, så jeg måtte hive bilen inn mot grøftekanten. Hørte et dunk, og tenkte oi… men regnet med at det kun var bilen som hadde vært borti en kant med hjulet. Det hadde den nok og, men etter hvert som jeg kjørte forsto jeg at den hadde truffet akkurat der den ikke skulle.

Heldigvis ikke så langt til stasjonen, så jeg fikk humpet avgårde til den og konkludert med at hjulet hadde nok sett sine bedre dager.

Når helten som jobbet på stasjonen dukket opp og bemerket at han kunne sette på reservehjulet for meg, da kan en ikke unngå å føle takknemlighet. På grunn av ham slapp jeg å kontakte Falcken, og kunne selv kjøre bort til nærmeste dekkbutikk som ligger ca. 1 km fra denne bensinstasjonen.

De var behjelpelig der borte også, og sjekket trykka i reservehjulet. Men nytt dekk hadde de ikke til meg på dagen. Jeg måtte vente til dagen etter. Dermed kjørte jeg et døgn kjørt rundt med dette dekket som en ikke kan kjøre over 80 km/t.

Har du vært i Stavanger en av dagene og hatt en “snigle” foran deg på motorveien. Det var meg!

Jeg vil takke Circle K på Forus for ypperlig service. Tenk de skulle ikke ha en krone for hjelpen, i tillegg er de superhyggelige. Jeg kunne ikke være mer takknemlig så tusen millioner takk:)

Nytt dekk har jeg også fått, og selvfølgelig 1500,- kroner fattigere. Det er det jeg sier, det er dyrt å ha bil…… 

Noen jobber, og noen tar bilder:)

 

#bil #hverdag #familie #uheldig  

 

 

 

24 kommentarer

Siste innlegg