Kveldsdigg med reker

Hei dere.

Jeg tenkte jeg ville dele med dere et tips til kveldsdigg som kan være en god erstatter til andre litt mer usunne ting. Det er kjempegodt, og en får litt av saltsmaken som en gjerne er på jakt etter når kvelden røyner på. I tillegg er det friskt og ikke minst veldig enkelt å lage til.

Poden i huset er ikke glad i sjømat generelt, og dermed blir det mindre enn det skulle vært her i huset.

Slik gjør du: Legg salatblader (jeg liker å bruke crispy typen) på en tallerken. Legg en del reker oppå, og dryss over urter og ønsket tilbehør. Denne gangen brukte jeg kruspersille, hakket chili og litt løk. En liten “dasj” med majones (kan egentlig tas vekk, men jeg synes det er godt), så er du ferdig. Det blir nesten en liten tapas rett.

Normalt har jeg en liten skål med ferske reker på siden av for det er så godt:)

#mat #matglede  #matprat

 

27 kommentarer

Siste innlegg