“Hjerter” for brystkreft fokus…..

Hei dere. 

Jeg vet ikke om dere har fått med dere oppfordringene på facebook om å sette et hjerte på statusen din, uten å fortelle til noen hva det gjelder. Deretter kopiere meldingen til alle dine kvinnelige facebookvenner og fortelle at det er uken for forebygging av brystkreft. 

Jeg så første i går tidlig tror jeg det var, og ikke mange timene etter dumpet en melding i chatten min. Tok utfordringen, og delte den med noen få. 

Gjennom dagen fikk jeg en del flere, uten at jeg gjorde noe med det.

Selvfølgelig kan ikke en slik kampanje gå uten at det blir noen reaksjoner, så flere hang seg på variantene om at dette var en dum kampanje som ikke de ville være med på siden et hjerte ikke hadde noen effekt, men oppfordret i stede å gi penger eller gå å kjenne etter selv.

Vel sier vel jeg, og ja, ja og ja. Tror at alle disse utspillene er bra, og at den som startet det hele har fått full uttelling med markedsføringen av kampanjen. Både til de som er motstanderen av hjerter, og de som ikke er. Hensikten var jo å opplyse om, og å få damer til å ha fokus på brystkreft og viktigheten ved å sjekke seg. 

Har dere fått med dere denne “kampanjen”, og tror du som meg at alle som har involvert seg på den ene og andre måten har bidratt? 

Jeg håper at flere har kjent etter, og har tenkt litt på viktigheten ved å kjenne etter innimellom. Så jeg sier takk for “kampanjen”, jeg anser den som vellykket!

#brystkreftkampanje #hjerte #helse #brystkreft

 

 

10 kommentarer
    1. Det er greit med fokus på ting, og jeg har kjent på det med å være redd for brystkreft selv. Men sånne greier med å sende rundt etc er jeg sjelden med på, uansett innholdet. Sikkert en sær greie, men jeg bare er sånn 😀 Men fint med fokus på selve saken. 🙂

    2. At det er viktig å få folk til å være oppmerksom på brystkreft, kan vi vel alle sammen være enig om er viktig. Når det er sagt så er jeg ikke fan av denne typen kampanjer, ene og lene for at alle sender denne teksten til alle de kjenner. Mange leser knapt teksten og reflekterer ikke over betydningen av den. De bare poster for at alle andre gjør det. Selv har jeg fått fått så mange at det nesten kan betegnes som Spam.
      Tenker at det må være andre måter å opplyse om dette på. Vet at jeg høres ut som en Bitch nå…..:-)

    3. Ja..fått det med meg..og fått henvendelser om å sette hjerte på siden min..men jeg gjør ikke det…for er av den mening at det hjelper ikke…bedre med oppfordringene som andre setter…for mannfolka skjønner jo ikke hvorfor vi har hjerter!! men ja…oppmerksomhet fikk de…og håper det hjelper!

    4. Vera Lynn: Neida du gjør ikke det. Men jeg tenker som så at hvis det kan hjelpe noen, hvorfor ikke. Og om en er enig eller ikke så har kampanjen hvertfall fått meg til å sjekke… håper andre og gjorde det samme:))))

    5. frodith: Ja det er bra at det er fokus, og håper virkelig at mange har sjekket… bare for sikkerhet skyld. Jeg måtte:)) Men tenker vel at slike kampanjer er helt ok, men på en måte liker jeg ikke å få slike… derfor sendte jeg den kun til en venninne eller to og satt på veggen kun for hun som sendte den, egentlig….

    6. Har vel fått det med meg – på et vis – men de fleste på facebook-lista mi begynner å kjenne meg nå..jeg responderer aldri på sånt – hverken på fjæsboka, messenger eller mail 😉 Men at det er et viktig tema? ..åh ja..

    7. Helene: Jeg pleier heller ikke gjøre det. Men gjorde det – kun for den personen som sendte…. Men veldig viktig tema… og bra at det blir fokus. Det klarte de jo da, både de som likte hjertene og de som ikke….

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg