Newcastle – en liten flytur unna Stavanger

Hei dere.

Mandag, ny uke og nye muligheter.

Jeg har en liten uvane. Er det travle uker foran meg, stenger jeg av ukene foran meg for å fokusere på uken jeg er i. Ikke det at jeg ikke vet hva som kommer, men for å roe ned på en måte og ikke tenke så mye alt jeg skal gjøre. I denne perioden som kommer nå har jeg  gjort dette, og da dukker det jo opp spennende ting.

Førstkommende helg skal jeg til Newcastle i regi med jobben. Reiser på fredag, og hjem på søndag. Program har jeg ikke fått enda, men det kommer vel utover uken. 

Fra Stavanger flyr BMI Regional direkte til byen, så det blir kun en kort flytur.

BMI Regional er et lite engelsk flyselskap som driver med passasjerflygninger i Norge, Sverige, Danmark, UK, Tyskland, Belgia, Frankrike og Italia. 

Newcastle har jeg ikke vært i på mange år. Jeg har tidligere tatt båten over fra Stavanger når den gikk, på handletur. Så jeg har ikke så mange preferanser om byen. 

Det jeg vet er at byen blir kalt byen med de syv broer, og at det er en ypperlig by for shopping, se fotball, dra på pub, besøke gallerier og at det er en del historisk. Ellers er jeg ganske så blank. 

Men før turen er uken med hverdagsdager. Poden begynner på skolen igjen etter ferien, og det er alltid spennende. Lurer jo litt på om døgnrytmen kommer i det normale igjen raskt, men han har visst en plan.

Ønsker dere en fantastisk mandag. Her blir det jobb, og så håper jeg at jeg får beveget meg litt også når ettermiddagen kommer.

bildet er hentet fra pixabay

#reise #reiseglede  #Newcastle #uk  #storby #ferie #BMIRegional

 

19 kommentarer
    1. Du må ha en god ny uke..og ja..hverdagen innhenter de fleste nå denne uken…ha en god dag!

    2. Syns det er lurt å holde fokus mot de tingene som er nærmest – selv om man har resten “der bak” i underbevisstheta..slipper mye stress på den måten =) Kos deg med den nye uka, og ha en fin dag på jobb =D

    3. Newcastle er en flott by! Vi var der i sommerferien noen dager, og jeg ble svært positivt overrasket. Quayside er kjempeflott med restauranter, barer etc. Om du får tid er Great North Museum noe man bør få med seg. Er du fotballinteressert anbefaler jeg en stadium tour på St. James’ Park. En veldig flott stadion der man får mer igjen for billettene enn på andre omvisninger på stadioner i England. Kjæresten min som ikke er fotballinteressert var med, og syntes det var interessant! God tur! 🙂

    4. En viktig ting det å ikke fokusere på alt som kommer neste uke, neste mnd etc. Og klarer man å fokusere på dagen i dag, går alt mye lettere.
      Men en ting er å klare det selv, noe annet er det å få den du lever med til å klare det 😉
      Ønsker deg en flott uke! 🙂

    5. Det kan være greit å bare fokusere på den uken man er i, selv det kan være litt vanskelig… Iallefall for meg. Jeg har aldri vært i Newcastle, men en venninne var der og forelsket seg helt i byen 😊

    6. you are in reality a just right webmaster.
      Thhe website loading velocity iss amazing. It kind of
      feels that you are doing any dkstinctive trick. Moreover, The contents are masterpiece.
      you’ve performed a great process in this subject!

    7. Pretty nice post. I juѕt stumbled uρon your blog and ԝanted to say
      that I haѵe truloy enjoyed browsing your blog posts.

      In any сase I’ll bbe subscribing tto yоur feed and I hope yоu write aցɑin very soon!

    8. Howdy! This is knd of off topic but I ned some advice from an established blog.
      Is it tough to set up your own blog? I’m not very techincal but I can figure things out pretty fast.
      I’m thinking about creating my own but I’m not sure where to
      begin. Do you have any points or suggestions? With thanks

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg