11 ting du bør vite om Rogalendinger

Hei dere, tenk nå er det fredag igjen. Hvor herlig er nå ikke det.

I går kveld kom jeg over en artikkel som var skrevet i Byas. Dette er en ungdoms seksjon fra Stavanger Aftenblad, og jeg synes de har litt morsomme artikler innimellom, om byen og områdene rundt.

Studenter har jo inntatt byen nå, så jeg regner med at denne artikkelen var ymtet til dem. Når de skal bo her i Siddislandet er det jo greit å vite om våre vaner og uvaner.

Regner jo med at alle dere også kommer til å stikke innom byen vår om ikke så lenge så det gjelder jo dere også. 

Vi er vel som folk flest i Norge, men har jo noen “kjente” tendenser.

Hei eller Javel går vel for det samme. Eller Javel dekker jo så mangt her. Sier vi det, så trenger vi vel i grunnen ikke si så mye mer. Dere kan svare hva som helst på dette, så vi er ganske rause slik.

Har du fulgt meg i Bloggen min har du sikkert forstått at jeg er en skikkelig patriot av hjemplassen min. Det gjelder ikke bare meg, men flesteparten av de som bor her. En blir jo påvirket av så mye positivitet. Det er jo også en av grunnene til at det er så kjekt å være i området.

Dette var en liten smakebit av punktene. Ta en kikk på artikkelen HER, og jeg garanterer at du er en utlært Rogaland kjenner etter å ha lest hele artikkelen. Er du ikke i byen allerede, garanterer jeg at du kribler etter å komme deg avgårde. Vi ønsker deg hjertelig velkommen, selvfølgelig……. kanskje med et “Javel”?

#rogaland #Stavanger #stavangerpatriot #byas  #reisemål

12 kommentarer

Siste innlegg