Når dagens høydepunkt er å finne en eske med Ibux

Hei dere.

Ja jeg har vært litt skral de siste dagene. Rett og slett influensa!

Jeg har holdt meg hjemme, men jeg må nok med hånden på hjerte si at jeg ikke er så flink til å være syk. Det går fint så lenge jeg sover, men resten er rett og slett forferdelig. 
Ikke klarer jeg å krølle meg til i sofaen med dyna rundt meg, kikke på film eller bare ligge å surfe på nettet. Nei, jeg må gjøre noe slik at jeg glemmer ut at jeg er syk. Men til disse aktivitetene må jeg ha litt innabords av ibux eller paracet. Det hjelper litt. 

Forskrekkelsen var stor da jeg i dag trodde at jeg hadde gått tom. Jeg er sikker på at jeg så ut som en som leita etter noe helt annet, litt vill i blikket på en måte. Lettelsen var stor da jeg under en bok fant en hel eske med Ibux. Den følelsen  var bare helt ubeskrivelig. Dermed slapp jeg butikkbesøk.

Jeg vet ikke med dere, men når jeg vokste opp var det helt umulig å si at en var syk. Var en syk og hjemme, resulterte det i at en ikke fikk gå ut etter skolen. Hadde jo vært rene katastrofen. Tror ikke at en tenkte så mye på å gå ut etter endt skoledag, lengtet nok mest til senga, dyna og mor som tuslet rundt og stelte for meg. Men allikevel, det samme gjentok seg igjen og igjen.

Men nå har jeg blitt flinkere til å innse at det å gå på jobb og å være syk ikke er det beste. En får ikke gjort en god jobb,  i tillegg er en jo en tikkende smittekilde. 

Siden jeg alltid har troa, tror jeg at i morgen våkner jeg opp frisk og rask. Det kjennes hvert fall slik nå siden jeg har noen ibux innabords. 

Nå tror jeg at jeg skal synke ned i sofaen og se på en romantisk komedie før jeg tar natta. Ønsker dere en flott kveld videre.

#syk #helse #medisin 

 

20 kommentarer

Siste innlegg