Jeg har valgt å ta et valg…

Om vi ikke helt har USA tendenser  her til lands enda, går det heftig for seg når vårt kjære Norge går til valgurnene.  Jeg må vel si at jeg er litt glad at vi ikke ender opp med en viss person, siden han er opptatt på en annen kant og styrer med sitt.

Men hvordan kan vi som velgere få et klart bilde av hvem som står inne for hva når dere politikere er mer opptatt av krangel og personangrep? Medier hiver seg på så den ene tingen etter den andre og disse sakene suser gjennom skjermen og i artikler. 

Folkeskikk og den gyldne regelen om at vi diskuterer sak, ikke person har visst helt blitt glemt i valgets hete.

Men ikke vær redd. En av dere skal få min stemme, tross om jeg ikke er helt sikker enda. Blir det rødt eller blått er  har jeg heller ikke helt avklart, da det gynger litt på en liten mellomting. Jeg er jo klar over at jeg ikke er enig i alt som partiet jeg stemmer står inne for, men hovedsakene som jeg brenner for bør partiet ivareta på den måten jeg mener er riktig.

Jeg må nok fortsette å sile og undersøke i enda noen dager. Men et valg skal jeg ta.

Er dere som meg som vipper litt fra den ene til den andre nå i dagene før valget? Og, skal du stemme?

Uansett, godt valg folkens. Jeg krysser fingrene for at partiene og folka som skal styre skuta til Norge i 4 år fremover kommer til å gjøre det beste for oss.

#valg #politikk  #norge

 

14 kommentarer
    1. Politikk er og blir vanskelig. Jeg har tatt et valg, men vingler mellom to parti. Det ene fordi jeg har sansen for mye av politikken, men de støtter opp mot FRP og det partiet har jeg opp i vranga..og det andre fordi jeg liker mye av det de står for, men jeg irriterer meg over at de vil ta vekk kontantstøtten noe jeg synes blir helt feil selv om jeg ikke er den som det kommer til å gå utover. Så ja, veldig vanskelig!!

    2. Minrefleksjon: Det er det som er så vanskelig. En må og tenke på samarbeider og dermed blir det ekstra vanskelig. Så enig med deg:))) Lykke til med valget….. Ønsker deg en flott dag.

    3. Victoria Grøtting: Ja det er ikke bare bare…. men det er jo mange partier som har gode saker som de brenner for..)) Men det er også hvem de kommer event. i regjering med… Altså vanskelig:))

    4. Synes det er så viktig at man bruker stemmen sin, og oppfordrer alle til dette, spesielt mine barn…..
      Jeg har forhåndsstemt siden jeg er på Kypros valgdagen…

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg