Tips om oppvask som også fungerer i 2017!

Hei dere.

På mandag ettermiddag måtte jeg ens ærend i butikken, og da slo det meg. Hele helgen hadde vi hatt en mangelvare, tross mange butikkbesøk. Oppvaskmiddel. Jeg tenkte ikke en eneste gang på at jeg faktisk kunne ha vasket opp for hånd.

Kan dere tenke. Fra fredag kveld og helt til mandag. Jeg er glad vi kun er to i husholdningen.

Gjennom hele helgen ble oppvaskmaskinen stuet med kjørler til randen, i tillegg til litt her og der på kjøkkenbenken. Merkelig i grunnen, for som dere ser på bildet har jeg nærmest fått det å vaske opp for hånd inn med morsmelken.

Er det ikke merkelig hvordan det har blitt? Jeg kan jo skylde på mye, men velger heller å være litt oppgitt og forundret på meg selv. Jeg slapp da å vaske opp for hånd, må jo være det eneste lyspunktet……

Så mitt lille tips til dere hvis dere kommer utfor det samme som meg. Tross om vi er i 2017, fungerer det også i dag å vaske opp med hånd!

Her har dere meg på opplæring i oppvask, som jeg lett glemmer ut:

#oppvask #familie #hjem  #husarbeid

 

17 kommentarer
    1. Hehe..var tom for oppvaskmiddel jeg å,maskina var full å benken likeså… helt til mamma kom på besøk…hun spurte hvorfor i all verden jeg ikke hadde tatt det for hånd,jeg var jo ikke tom for Zalo… “øh…jeg tenkte ikke på det..?” Helt sant,det hadde ikke slått meg idet hele tatt.. gikk på butikken for å kjøpe oppvasktabletter,og innen jeg kom tilbake hadde mamma vaska opp ALT det som ikke fikk plass i maskina😂👏

    2. det var etkoselig bilde :)) selv om jeg bruker oppvaskmaskin så vasker jeg faktiskopp for hånd i tillegg hver eneste dag ,for det er ikke alt jeg liker å putte i maskinen :)) det går fort og greit for hånd også ja

    3. Ja vi vasker opp for hånd i bobilen..så vi har ikke helt glemt det…Det er liksom ikke laget til å vaske opp hjemme…har ikke sånn benk de hadde før…hvor vannet renner bort…men tar ofte kjeler og sånt for hånd da…hihih..men ja..det er ikke vanlig lengre…ha en god ny dag!

    4. Haha, du er sikkert ikke den eneste 😉 Jeg vasker som regel.opp kjeler og stekepanne for hånd, samt tur utstyr og en del skåler til hunden, men jeg tror ikke jeg hadde gått løs på servise og bestikk med mindre jeg virkelig måtte. Sånn etter 4 dager når det ikke var plass til å gjemme bort mer i oppvaskmaskinen 😉

    5. Klart man kan vaske opp for hånd 😀 Jeg husker (og mamma forteller—-) Når mine to eldre søstre kranglet om oppvasken, så gikk jeg stille og rolig og tok den 🙂 Det er utrolig hvor mange flotte tanker som kan tenkes over en oppvask kum 🙂

    6. Hahaha – jeg har faktisk ikke oppvaskmaskin – så oppvasken tas på gamle måter…. enig med Jan over her – det kan tenkes mye over ei oppvask…. <3

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg