Når bilen er smartere enn meg….

Hei dere.

Da har jeg fått ny bil i hus. Ikke direkte i hus kanskje, men den står fint utenfor huset når vi er hjemme.

Det er jo veldig stas, men det skaper litt frustrasjon med nye funksjoner og muligheter. Dere har kanskje lest mine tidligere innlegg om min kunnskap på teknologi. Hvis ikke kan dere lese om det HER og HER.

Selgeren gikk jo gjennom hva bilen kunne gjøre. Det er jo rett og slett ikke måte på. Jeg husker jo ikke halvparten, men har fått med meg de viktigste som å få bilen til å gå frem og tilbake. Så jeg klarer å kjøre med bilen.

Men oppi all denne informasjonen beit jeg meg merke i at bilen gir beskjed hvis jeg kommer for nærme kanten på veien. I begynnelsen gir den litt vel ofte beskjed før den lærer meg å kjenne. Dermed er bilen på en måte på en liten opplæring på meg. Er ikke det helt fantastisk. 

Tror nok denne opplæringen går begge veier. Siden jeg har hatt bilen noen få dager, har jeg oppdaget nye ting. Det siste er at når det kommer biler eller skikkelser i blindsonen, varsler bilen om dette i sidespeilet med et lys og så piper den. Kan jo være ganske så greit.

Alt I alt er jeg Ganske fornøyd. Bilen går fremover, bakover, har lys og radioen virker. I tillegg er den veldig god å kjøre.

 

36 kommentarer

Siste innlegg