Prising og slikt…….

I dag når jeg var i butikken klarte jeg å avverge mitt desidert største bomkjøp.

Plommer.

Jeg er som regel litt fjern når jeg tusler mellom hyllene, spesielt når tilbud lyser mot meg.

Kan du tenke – på en lapp står det kun 5,-. Lappen ligger midt oppi en plommehaug. Hva tenker jeg? Joda, at dette er kiloprisen.

Jeg følte at noe ikke helt stemte, så jeg studerte lappen nøye. Der, i en miniskrift bak 5 tallet står det. Pr. hg.

La plommene fint tilbake, og tok med meg en liten boks med plommer til 29,-  i stede.

Jeg hadde i grunnen glemt plomme oppdagelsen, helt til jeg sto og betalte i kassen. Der var det to stykker som hadde gått rett på, akkurat som meg. De spurte han som satt i kassen om det stemte at plommene kostet i underkant av 100,- kroner, noe som de gjorde.

Ser at de blir litt vel forferdet, men allikevel flaue over at de hadde reagert. 

Klarte ikke helt å holde meg, og fortalte at jeg hadde tenkt samme tanken men hadde oppdaget det. Sa også at skriften var veldig liten. Fikk noen takknemlige blikk tilbake. 

Jeg har stusset på det innimellom. Hvorfor priser butikkene på denne måten? Noe går i kilo, mens andre går i hekto? 

Har ikke sett at de har gjort det med plommer før, men moreller. 

Så folkens, dagens råd fra meg er å alltid sjekke prisen på varene du kjøper. Hvis ikke kan det bli dyrt!

#kilopris #hektopris #matvarebutikk #plommepris 

12 kommentarer

Siste innlegg