Hva er en venn?

Overalt skrives det om hva ekte venner er. Hva en kan forvente seg av venner, og hvordan venner skal behandle akkurat den som skriver enten en status på facebook, visdomsord eller i et blogg innlegg.

Når jeg kommer over slike innlegg, begynner tankene litt å svirre. Kan jeg oppfylle disse krava? For noen har noen veldig lange lister.

En må heller ikke glemme at vi alle er menneskelig med våre små og store feil. Veldig lett å trå feil innimellom.

Alle klarer å beskrive hvordan en venn skal behandle dem, det står jo svart på hvitt, så den er grei. Det er da min hjerne begynner å jobbe.  Si at jeg hadde oppfylt alle disse krava, hva kunne jeg forventet tilbake? Det er det ikke så mange som skriver  om.

Kan jo hende at de bare har glemt ut denne enkle biten. Kanskje i ren oppgitthet eller sårhet. 

Det var bare noen få tanker fra meg…… om ting jeg lurer på, og henger meg opp i.

Helt til slutt vil jeg fortelle en liten koselig historie som skjedde for en del år siden. Det var en liten gutt, tror han var rundt 3 år på den tiden. Jeg spurte ham hva han ville bli når han ble stor, og svaret det er jo til å smelte av: Jeg vil bli en god venn!

Ha en fantastisk dag:)

#venner #vennskap 

 

22 kommentarer
    1. Ja venner er godt å ha..og man skal være mot andre som man selv ønsker å være..så jeg mener det går begge veier..man må gi, og man må få..Ha en god dag!

    2. Ja en venn er ,her er det mange meninger .
      For meg er en venn en som aksepterer deg for den du er ,en du kan dele dine innerste hemmligheter med uten at det kommer ut.
      En som er der for deg i motgang og medgang .
      Og jeg mener og at det skal gå motsatt vei 🙂
      Før hadde jeg som alle andre ja masse venner ,men når det røynet på som værst ja da sitter jeg igjen med 2 ekte venner ,de holder jeg på for alt i verden 🙂
      Ha en flott dag og helg 🙂

    3. En venn er i mine øyne en du kan være deg selv sammen med. En som ikke slutter å være venn om du ikke gjør akkurat som vennen mener du skal gjøre, eller være.
      En som er venn om du flytter langt unna, og som både gir og får. En som er glad i deg på tross av, og ikke på grunn av.
      Dette er noe av det jeg tenker en venn er… ♡

    4. De skal være akkurat som mine. Og de er veldig forskjellige. Jeg er kjempeglad i og for dem.
      <3 <3 <3
      Tror egentlig det går på kjemi, respekt og gjensidighet. Vi er ulike og har ulike behov. Dermed blir vel kravene/ ønskene til venner også det?

    5. Jeg tenker at en venn skal være en som kan stille opp år man har det vanskelig, men også en som vil ha det MORO sammen med meg. Noen er flinkest til å stille opp når man har det vanskelig, kanskje de føler det GIR litt å stille opp da.. Men jeg synes det er like viktig at folk er der til HVERDAGS jeg, og gleder seg med meg over forskjellige ting 🙂 Viktig å ha venner man kan sitte stille med i en sofa, og lese bok sammen med…Sånn synes jeg det er deilig å ha vennskapene 🙂

    6. Tror hva en venn er varierer fra person til person avhengig av de verdier og egenskaper man setter høyest. Vennskap er uansett noe svært verdifullt. Fint innlegg.

    7. Mia: Jeg tror at det er flere som forveksler akkurat venner og bekjente. Tror også at flere har mer bekjente enn venner. Synes det hørtes litt ensomt ut ja, og trist…. Fikk lyst til å gi deg en klem…. Ha en fortsatt fin kveld.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg