Du vet du er “hønemor” når..

Hei dere og god morgen.

Håper dere har en fin morgen. Her har jeg funnet frem kaffe, og sitter egentlig bare å venter.

Dere skjønner. I går ettermiddag kommer sønnen min opp og sier at han regner med at det er greit at han går til en kammerat på “LAN”. Hæ sier jeg, litt overrasket for det er i grunnen ikke det jeg er vant med. Tror faktisk ikke jeg svarte ham på om det var greit engang, men spurte vel i grunnen hvor, hvem som skulle og hva tid. Han antok vel bare da at det var greit.

Det var jo greit, men ble litt stresset kjenner jeg. Måtte forhøre meg med hun ene moren som også hadde fått det samme spørsmålet fra sønnen. Følte meg litt “høy på pæra” da hun spurte: Hva er “LAN”? Det visste jo jeg!

Vel, avgårde dro de, med utstyr og penger til å kjøpe seg litt “digg”.

Tross om jeg vet hvor de er, og at foreldrene i huset har kontroll, etter som jeg kjenner de, var det en merkelig følelse å legge seg uten ham i hus. Egentlig uten å vite om han kommer hjem i løpet av natten. Forstå meg rett, han har tidligere overnattet plasser.

Det er ikke slik at jeg har panikk av noe slag, bare at det er merkelig, og jeg vet jo han klarer seg. 

På en annen side er jeg jo veldig glad for at til nå er det slike ting jeg bekymrer meg for. For det kunne vært mye verre. Bank i bordet, for en vet aldri.

De vokser jo til, og jeg vet om ikke lenge så går han mer eller mindre inn og ut som han vil. Men jeg tror allikevel at nr. 1 alltid blir litt mer “passet” på, siden han eller hun må bane vei. Hos oss er det jo bare han, så jeg tror jo han bare må ta til takke med den “hønemoren” jeg er. 

Her i Stavanger har solen kommet opp så jeg antar det blir en nydelig dag. Han kommer vel snart hjem, og jeg tror nok at det blir en litt sløvedag for ham. Men jeg må nok komme meg litt ut i finværet……… Ønsker dere en fantastisk søndag.

#ungdom #mamma #familie

22 kommentarer

Siste innlegg