Jeg ønsker meg min egen “Roberto”

Hei dere.

Jeg har de senere åra observert disse flotte, rolige og arbeidsomme små skikkelsene som på en snikende måte tusler avgårde og gjør hverdagen enklere for de som er de lykkelige eierne. Ja, jeg er litt misunnelig, spesielt når jeg hører fordelene. 

En slipper jo selvfølgelig å klippe selv, og plenen blir fantastisk etter som en kan stille de inn på at de tar en tur annen hver dag eller noe slik. Det hadde vært noe for min mosegrodde plen. 

Kjært barn har mange navn sies det, og det kan en si om denne skikkelsen og. I min bekjentskapskrets tror jeg vi både har Rolf, Raffe, Bulder og Petter som gjør en strålende jobb.

Hvis jeg en gang skulle fått meg et slik vidunder tror jeg ville hatt et mer eksotisk innslag, som Roberto. Tror det hadde passet perfekt.

Siden jeg har en ganske så liten plen tror jeg nok og at Roberto hadde fått mye hvile. Rene luksustilværelsen. Så “Roberto” du er hjertelig velkommen hjemme hos meg. 

Har dere et slikt vidunder? Og hva kaller dere han eller henne?

#gressklipper #hage #gartner

28 kommentarer

Siste innlegg