Eplekake, “epleslang”, bær og slikt….

Hei dere. 

Er jo enda inne i helgen som vi ikke skulle gjøre noen ting. Og det er herlig. Tankene flyr, gjør litt her og der i huset, akkurat som det passer, og kommer på ting å gjøre innimellom. Det gjorde jeg nå også etter å lest innlegget til Baard. Her i huset elsker vi nemlig eplekake, og dette var en ny vri. Epler hadde vi i hus, så da prøvde vi like så godt. Anbefaler virkelig til å gå inn å kikke på bloggen hans. Flotte innlegg med en lun og herlig humor. Koselig lesestoff. Som dere forstår er både inspirasjon og oppskrift hentet fra Baard Fiksdal sin blogg, og du kan lese om den HER. Bildet er mitt da.

Nedfallsfrukt som Baard skriver om tror jeg det er i mange hager rundt i Norges land. Ikke bare epler, men annen frukt og bær.

På sensommeren i år kom jeg over en annonse på Finn hvor en dame hadde en del rips busker i hagen. Hun etterlyste noen som ønsket å komme å plukke, gratis. Hun kom ikke til å gjøre det.

Synes det var en fantastisk måte å få tømme både bær og frukt busker på. Sendte noen varme tanker til henne når jeg leste annonsen. Jeg hadde ikke anledning den aktuelle dagen hun ønsket, men skulle gjerne ha benyttet meg av tilbudet. 

Så har du noen trær eller busker i hagen som du ikke benytter selv, kan kanskje dette forslaget være noe? I tillegg til at du får tømt busker og trær, gjør du noen glad:)

Ha en fortsatt fin dag.

 

#kakebaking #eplekake #epleslang #bær

 

12 kommentarer

Siste innlegg