Helt tom for penger……

Hei dere.

I dag har det vært en litt travel dag her hjemme etter jobb. Har jo i grunnen akkurat kommet hjem, men har fått trent i trappespringing den lille tiden jeg har vært her.

Er glad i å få besøk, så det står ikke på det. Blir på en måte litt forventningsfull når det ringer på døren. Må jo si at alle var koselig på sin måte, men felles for dem alle var at de ville ha penger.

Tross det siste avslaget har jeg støttet Unicef pluss noen små søte loddselgere. Altså fire av fem. Må bare beklage Røde Kors, jeg hadde rett og slett ikke flere penger igjen.

Nå regner jeg med at det blir stille, for det går sikkert rykter om huset uten penger….. Jeg håper litt det i hvert fall. 

Føler nesten at jeg kan sette meg godt plantet i sofaen, for treningsøkten har jeg fått for dagen. Men kjenner jeg meg rett blir det nok ikke det resten av kvelden, men en 5 minutters pause det skal jeg unne meg nå.

Har dere det også slik at de kommer oppå hverandre?

 

 

#penger #godsak

 

12 kommentarer
    1. Nei her er det lite folk som kommer på døra for å få penger…og kontanter har man jo ikke lengre…men man kan jo støtte på annen måte ved å sette inn penger..syns det er bedre jeg…liker ikke sånn “tigging” på døra..

    2. For flere år siden flommet det over av sånne besøk på døra på denne årstiden. Men de siste årene er det ingen. Folk flest har ikke kontanter heller. Det pleier komme folk etter jul og hanke inn juletrær ( antar det er mot betaling…jeg klarer å bli kvitt mitt selv), og panteflaskene etter jul og nyttår. Flasker pleier de få. I fjor var det en svart søppelsekk full. Grei måte å samle inn “penger” på.
      Men loddselgere o.l. er det visst blitt helt slutt på.

    3. her på bygda er det faste tider på året det er loddsalg på dørene,og dei gangene får vi lapp i postkassene i forveien så vi er forberedt når det ringer på :))

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg