Nå har vi vaska golvet…… da begynner julen…..

Hei dere.

Tenk det er snart jul igjen. Litt merkelig å tenke på, tross om butikker og gater allerede har blitt pyntet.

Selv om julen for meg er helt magisk, klarer jeg ikke helt å komme i stemning før sent november eller tidlig desember. Jeg må ha den lille julevasken her hjemme først, slik at alt er klar til pynting. 

Det er når den er gjort at jeg klarer å stille hodet mitt i julestemning, og bare nyte. Tusle rundt å pynte, bake litt og fylle huset med julelukt. Lage det varmt og koselig. Ja det er noe eget med adventstiden, eller ventetiden om du vil.

Tross om vi har laget juletiden til et lite kjøps maraton, har denne tiden en egen ro over seg. Jeg føler at folk blir litt mer lystige og i en egen stemning. Julen gjør noe med en på en måte.

For meg er det en litt sårbar tid også. Minner om kjente og kjære som ikke er med oss lenger kommer snikende. Tanker om svunnet tid, og stunder vi delte. Det blir litt godt og vondt på samme tid.

Vi her i Stavanger har ofte snøfrie julehøytider, men kommer det noen snø fnugg dalende, da blir det helt magisk og lager førjulstiden og julen helt komplett.

Jeg liker i grunnen alt med julen. Stemning, kos med venner og familie og følelsen den gir meg. Selv om det er mye god mat og drikke, er det samholdet som er det viktigste for meg. 

Og dere – det er ikke lenge igjen nå………..

Matogkakeoppskrifter.blogg.no har nå en konkurranse på bloggen sin som går ut på å fortelle hva du forbinder med jul. Vil du være med kan du gå inn HER. og melde deg på. Du har mulighet til å være med helt til 12. november.

 

#Konkurranse #Jul #Juleglede #Juleminner #Førjulskonkurranse #Premie #Minne #Glede #Advent #Adventstiden

 

16 kommentarer

Siste innlegg