Olala…. der forsvant den julefølelsen…..

Hei dere.

Jeg har vært på en liten kjøretur nå i dag. Her i Stavanger lar juleværet vente på seg, hvert fall for meg som på en merkelig måte forbinder julevær med snø som daler lett ned fra himmelen. Forbinder du jul med regn og vind, ja da bør du absolutt tilbringe dagene frem til jul i Stavanger. 

Når jeg kjører bil er det musikk som gjelder. I år som i fjor har jeg funnet frem til Klem som i november kun spiller julemusikk. Det får meg i julehumør, tross vær. Ut av høytalerene klinger både “På låven sitter nissen”, “Glade Jul” og diverse andre godbiter. Jeg liker de fleste, og dermed kommer julestemningen snikende på kjøreturene.

Når det derimot kommer reklame pleier jeg å skifte kanal. Det gjorde jeg i dag også – og når det treffer på spanske toner som La Vita. Ja da var julestemningen plutselig byttet bort med drømmer om varme, strender, paraplydrinker og samba dansing.

Det ble litt vanskelig kjenner jeg å bytte ut den godfølelsen, og sitter enda og drømmer om varme og sol. 

Har dere det også slik at musikk kan sette i gang følelser, på både godt og vondt?

Tror nok jeg må finne tilbake til Klem, slik at stemningen og følelsen min holder tritt med årstiden.

Ønsker deg en fantastisk kveld med enten samba, julemusikk, førjulskos eller hva du enn må finne på. 

Legger ved et lite drømmebilde fra turen jeg hadde til Santorini i sommer:

#julemusikk #samba  #julefølelse

 

16 kommentarer

Siste innlegg