Stavanger for mine føtter – Nye Radisson Blue Atlantic

Hei dere.

På mandag var jeg så heldig å få min egen lille omvisning på Stavangers stolthet som har blitt pusset opp. Radisson Blue Atlantic – eller Atlantic Hotell som det hette før. Vi som bor i byen, og mange stamgjester forbinder hotellet med storhet og eleganse, og det kan jeg absolutt skrive under på at er beholdt.

Plasseringen av hotellet er helt fantastisk. Det er plassert like ved Breiavannet i sentrum. Oppover i etasjene garanterer jeg at du får “wow” følelse av utsikten. Her ligger bokstavelig talt Stavanger for dine føtter.

Hotellet har vært stengt i et år nå på grunn av oppussingen, men åpnet igjen i forrige uke. 

Hotellet har historie helt tilbake til 1952, og har siden da huset både kjente og ukjente gjester. Hotellet har tross om manglene oppussing de senere år hatt mange stamgjester som har kommet igjen og igjen. 

Hotellet har nå fått en helt ny resepsjon, og både romma og møterommet med en kapasitet på mer enn 2000 gjester står klar til å ønske gjestene velkommen.

Den nye lobbyen har blitt et kunstverk i seg selv og skal huse utstillinger, festlige begivenheter og spennende kultur arrangementer. På nyåret åpner også den helt nye restauranten.

Link Arkitektur som har hatt oppdraget har benyttet begrepene elegant, stilfull og sofistikert i utviklingen av interiøret. 

Jeg sneik meg til litt bilder underveis, håper dere liker det.

 

Jeg starter med et bilde  av de tre Suitene. Dette er en to etasjes suite, og i flere rom kan du nyte utsikten av Stavanger. Er det ikke fantastisk. Det er også en egen trapp ned til trimrommet fra disse romma.

 

Dette er et Buisness rom. Delikate disse også:

Treningsrommet med badstue og egen terrasse med boblebad:

 

 

Interiørbilder i lobbyen

 

 

utsikt fra toppetasjene:

 

Fasaden:

 

#stavanger #Atlantic #radissonblue #radissonblueatlantic #reiseliv #hotell

 

12 kommentarer

Siste innlegg