Jeg tror jeg har blitt en “supermamma”

Ja om jeg har blitt en supermamma er vel kanskje å ta litt sterkt i, men jeg følte det slik i går.

Poden kom hjem med den nye jakken sin som han har kun hatt i ca. to uker, med en diger flenge under armen. Han var ganske så fortvilet og mente selv at dette ikke var mulig å reparere. De hadde hatt litt knuffing på skolen, av den vennskapelige sorten da uhellet skjedde. 

Han som hadde vært så uheldig hadde også sagt at han skulle kjøpe helt ny jakke, så jeg hadde virkelig vondt av ham.

Jeg er kanskje ikke den flinkeste med nål og tråd, som med husmor plikter generelt.  Men en liten titt på den ser jeg at flengen kun er i sømmen. Dette kan ordnes, hvert fall av de som kan slike ting tenker jeg.

Finner frem nål og tråd, og tror nok det ble liggende en liten stund mens jeg tenker på oppgaven. Tankene mine går også til min mor som hadde fikset dette på null komma niks. Det er jo i grunnen derfor jeg ikke er så flink, siden jeg hadde min egen reparerer til alt mulig. 

Når jeg endelig setter i gang, gikk det i grunnen ganske så greit. Jeg kjenner at jeg blir mer og mer tilfreds for hvert sting. Det beste var at når jeg var ferdig så viste det ikke hva som var sydd av meg. 

Når poden saumfarer jakken etterpå, og det kan jeg love dere at han gjør, og utbryter: Wow, dette kan en ikke se engang. Han virket litt forundret over at jeg virkelig hadde klart det. Bare det gjorde at jeg var ekstra kry.

Dermed fant jeg ut i går at jeg kan visst sy litt. Jeg vil nok ikke ta på meg de største sy prosjektene, men en flenge i ny og ne kan gå. Når det er sagt så vet jeg jo at poden kommer til å reklamere for mine sy ferdigheter når han viser jakken. Men jeg tror nok det roer seg og ferdighetene gjemmes til neste flenge…..

Men godfølelsen av å mestre noe en i grunnen ikke trodde en kunne… den er god. Så jeg tillater meg til å bevilge meg tittelen som “Supermamma” i dag og, bare for å hedre meg selv litt. Det er jo lov …. eller?

 

Må jo vise flengen også:) Er jo litt kry…..

#mamma #supermamma #barnogfamilie #barn #familie #barn #ungdom  #syferdigheter

 

 

 

26 kommentarer

Siste innlegg