Et snev av vår…….

Jeg vet ikke helt om jeg ble litt inspirert av Frodith som allerede har hørt vårfuglene eller om det kun var et innfall ut fra det blå. I dag klarte jeg ikke å gå forbi blomsterbutikken uten å få med meg disse flotte Primulaene. Jeg fikk rett og slett rene vårfornemmelsen. Klare fine farger.

Men forstå meg rett. Ute er det litt høst aktig her hos oss, men helt vindstille. Nesten i hvert fall. Så det er ikke det jeg forbinder med vår, tross om vi har jo dette været på våren også.

For meg er denne tiden av året midt mellom ingenting. Julen har vært og er nettopp pakket ned hos meg. Jeg liker jo fjellet og å få meg skitur i ny og ne, men vi har liksom ikke helt de store vintrene her i lavlandet. Dermed blir det at jeg venter litt på vår. Får jeg meg en fjelltur eller to, synes jeg jo det er toppers.

Skal prøve å få til litt meg snø under beina i år, enten alene eller sammen med poden. Men det må vel noen forhandlinger til.

Men i kveld tillater jeg meg å drømme om vår, mildt i været og vårfuglene som Frodith allerede har fått med seg. Det sier jo sitt at vi må jo være litt på vei da?

Ønsker dere en fortsatt fin kveld.

#primula #vårblomster #vårstemning #januar 

18 kommentarer

Siste innlegg