Jeg samler på penger….

Hei dere og god morgen.

Jeg sitter i grunnen og manner meg opp til å ta en liten rusletur i disse morgentimene. Ute er det grått og kaldt, og vindkastene slår inn. Men jeg vet at når en er ute er det bare helt skjønt.

Når jeg da sitter her, kom jeg til å tenke på en liten herlig historie som skjedde når poden var 2-3 år gammel.

Vi var på et eller annet arrangement, og var i grunnen på vei til bilen. Det var en del folk, og i folkemassen var det ei lita jente på om lag året som plutselig mistet en mynt. Poden var lynrask med å ta opp denne, og mora ble ganske så forskrekket. Før noen andre rakk å reagere sier hun med litt for høy og bestemt stemme: Gi den tilbake, du kan ikke ta den.

Poden har svar. Han setter opp et bestemt uttrykk, ser på henne og svarer: “Eg samle på sånne eg altså”.

Selvfølgelig fikk jenta pengen tilbake, om da litt motvillig. 

Han samler vel enda på penger, men har lært seg at han må samle på sine egne. 

Vel, nå må jeg ut her. Ønsker dere en fantastisk søndag. Husk å nyte:)

#penger #samling #foreldreogbarn #barn #minner #mamma 

16 kommentarer

Siste innlegg