Fastelaven – et lite bidrag

Hei dere.

I dag vil jeg sette søkelyset på Sanitetsforeningene rundt om i vårt land. 

Under middagen i dag ringte det på døren. Utenfor sto en koselig dame som lurte på om jeg ville kjøpe en Fastelavensbukett  fra Sanitetsforeningen. Mens jeg leita frem penger fortalte hun om litt av det de bidro med, og bare det imponerte meg og gjorde meg veldig nysgjerrig.

Når en forening jeg nesten ikke kjenner til bidrag med midler både til idrettslaget vårt og barn og unge i bydelen vår, vekker det nysgjerrigheten min.

Jeg kan jo si såpass at i dag har jeg googlet litt for å sjekke ut hva de egentlig gjør. Det jeg leste imponerte meg veldig.

Foruten å støtte på de arenaene som jeg nevnte lager de og en møteplass for damer i alle aldre og kulturer. Sammen gjør de en forskjell med å engasjere seg i kvinner og barn i nærmiljøet. 

Fokusområdene deres er rettigheter til kvinner, kvinners helse, vold, selvfølelse for kvinner, hjelpe barn og unge som har en tung hverdag, relasjon mellom mor og barn og mye mer. Ønsker du å lese mer og kanskje se om de er representert der du er kan du gå inn  HER.

Igjen vil jeg si at jeg er mektig imponert over det jeg leste, og kommer nok til å følge litt med fremover. 

Så tusen takk for dere kom på døren. Ikke bare fikk jeg en fin Fastelavenskvast, men lærte også hva dere bidrar med i samfunnet vårt.

#sanitærforeninger #fastelavensris #møteplass #hylles 

 

12 kommentarer

Siste innlegg