Når fisk gjør en syk!

Hei dere.

Håper dere har hatt en fin dag.

Når jeg var på vei hjem fra jobben i dag kom jeg til å tenke på en ting. Som jeg nevnte i går har poden ikke vært helt i form i helgen, men etter en bolle og to i går begynte han å komme seg. Et sikkert tegn er jo når matlysten kommer. 

I dag har jeg hatt kontakt med ham på telefon, og formen var mye bedre i følge ham selv. 

Tross kunnskap, gjør en gjerne ting litt annerledes enn en skulle når de er syke. I stede for at en forer “de syke” med brus og chips som jeg gjør burde de jo fått et mye sunnere alternativ med frukt, grønt og kanskje fisk. En skikkelig vitamininnsprøyting kan du si. 

Dermed formet ideen seg, og når jeg var innom butikken var det nettopp det jeg kjøpte. Laks, grønnsaker og en del frukt.

Synes i grunnen jeg var ganske lur, og tropper opp hjemme. Spørsmålet om middag møter meg i døren, og jeg må jo være ærlig og fortelle om gourmet måltidet vi skal ha. Da kommer det på strak arm fra poden: “Vett du, eg e ikje heilt i form så eg orke ikje någe.”

Tross om det ikke favoritt, så er det noe som han spiser. Så jeg funderer jo på om det er ordet eller tanken på fisken som plutselig gjorde ham dårligere igjen? eller om jeg rett og slett har laget en dum vane her i huset? 

Jeg håper jo at vi kommer tilbake til normalt kosthold etter denne sykeperioden, og da må det strammes inn. Neste sykdomsperiode blir det adskillig sunnere. Kanskje kun gulrøtter? 

Men en ting er sikkert. Blir han frisk nok til å bli sulten i løpet av ettermiddagen eller kvelden. Da står fisk på menyen.

Ha en flott ettermiddag dere.

#mat #matglede #laksemiddag #grønnsaker #familieogbarn #mamma #ungdom #syk

 

 

10 kommentarer

Siste innlegg