Jeg har blitt en teppebrette mester…

Når en gjør ting flere ganger daglig, ja da kan en ikke annet å bli god. Det er slik jeg har det med å brette tepper.

Jeg tror ikke jeg lyver hvis jeg sier at i løpet av en dag så kan jeg være oppi over ti. Ikke frivillig vel og merke, men det er mer det at det ligger tepper både her og der i huset vårt, ubrettet.

Det starter som regel når jeg kommer hjem. Innenfor døren i gangen begynner første økt. Da gjerne før jeg har tatt av meg sko og jakke. Det fortsetter med et på badet, kanskje et i trappen og til slutt et i sofaen i stuen. Målet mitt er som regel kjøkkenet, og her er jeg som regel heldig da det pleier å være teppefritt.

Det er ikke jeg selv som bruker disse teppene, men en viss annen i husstanden som bare glemmer at han må brette de som han sier. 

I løpet av ettermiddagen og kvelden kan det hende at det er et teppe her og der, som selvfølgelig også blir brettet. Som regel av meg.

Jeg har funnet ut at jeg kan gjøre disse brettingene stående, sittende, med øynene igjen og egentlig når jeg gjør helt andre ting. Det har rett og slett blitt en slik vane at jeg ikke registrerer at jeg holder på med det engang.

Ja jeg vet, jeg burde latt personen som forårsaket disse bultene til å brette, men det tar slik tid. Han gjør det nå innimellom, men så glemmer han det ut igjen.Men det burde gjerne være mitt lille prosjekt fremover…. 

Grunnen til all denne teppebruken hjemme hos oss er ikke at det er så kaldt, men at visse kun springer rundt i boxeren, sommer som vinter.  

Har dere noen slike ting hjemme, som dere bare gjør av vane?

#husarbeid #hjem #familie #mamma 

 

10 kommentarer
    1. Hvertfall ikke bretting av tepper. Her lar jeg teppe ligge langflatt mens jeg er på jobb , like greit. For jeg er nesten litt sånn som han i bokseren selv 😀 He-he

    2. He he, jeg er flinkere til å slenge fra meg løse ledige jakker jeg. Strikkejakker, fleecejakker etc =) Teppene får stort sett holde seg i sofaen, men at det er mange av dem i huset er helt sikkert.. Men bretting av dem er ikke en ukentlig greie =) Flink du er da, heldig er han som slipper 😉 hehe

    3. dette er nok ikke en situasjon jeg har vært borti nei,men som mor hadde jeg nok tatt opp kampen og lært teppebrukeren å brette tepper,alternativet er å pakke bort alle tepper til det går inn att teppa må brettast :=) trur samboeren din vil ha nytte av en slik lærdom :=)

    4. Jeg har MASSE tepper..men kan ikke si jeg bretter de så ofte nei..de ligger fint i kurver og stoler..ferdig til bruk…hihihi…Mye man bare gjør..uten å tenke over…ha en god og tepperik kveld!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg