Jeg blir så fryktelig irritert på deg!

Ja deg ja! Akkurat deg!

 

…….. som er:

– finere enn meg

– smartere enn meg

– mer sexy enn meg

– har en flottere personlighet enn meg

– mer selvtillitt enn meg

–  snillere enn meg

–  mer kreativ enn meg

– mer talentfull enn meg

 

…….. eller har:

– mer penger enn meg

– en flottere kropp enn meg

– en flottere utstråling enn meg

– et mer vinnende vesen enn meg

 

… og listen kan bare fortsette. 

 

Jeg innrømmer det gjerne at jeg kan føle det slik innimellom. 

Når jeg tenker etter er det når jeg ikke har det helt godt med meg selv. Føler meg liten og betydningsløs.

Tenk at personer som skulle hatt ros, bli sett blir rett og slett ignorert. Oversett på grunn av at jeg ikke føler meg helt topp.

Derimot er jeg i mitt ess har jeg ingen av disse tankene eller reaksjonene. Da blir jeg glad på deres vegne.

Det skjer ikke ofte heldigvis, men det kan forekomme……….

 

#selvtillitt #helse #dame #mamma

30 kommentarer
    1. Føler så med deg..og har det sånn selv..til tider…men er sjeldnere nå…nå er jeg liksom fornøyd med det livet jeg har…men ja…selvtillitt skulle jeg hatt mer av også…:-) Du er ikke alene…En god kveld til deg!

    2. Jeg har det sjelden sånn heldigvis 🙂 Jeg er som oftest fornøyd med den jeg er. Men det å kunne gi ros og bry seg om andre kan vi alltids blir flinkere på alle sammen, uansett .-)

    3. Noe av kunsten er jo å leve med seg selv slik man er og ikke slik man ønsker. En fin måte er å skrive en ting som er bra hos deg ned på en lapp. Gjør det hver dag i 10 dager så blir det dine 10 bud som blir det du skal leve etter til slutt. Kunne godt ha skrevet de første for deg <3

    4. Jeg trur aldri jeg føler det slik, heldigvis. Men, det er ikke uvanlig og det kommer gjerne i sammenheng med de perioder hvor folk ikke føler seg helt på topp <3

    5. Atle: ja det var en god ide:) heldigvis har jeg det sjeldent slik, tross om jeg må innrømme at det har forekommet. Det var et innlegg som svar på et mye omdiskutert emne: nettmobbing og generelt i livet. �nsker deg en flott kveld:))

    6. Hmmm – jeg tror ikke jeg føler det så mye sånn… men det hender jeg føler meg veldig underlegen om jeg ikke er i topp psykisk….. vonde følelser…. klem <3

    7. PUUUUHHHH!
      Et øyeblikk trodde jeg det var meg det gjalt, men så leste jeg teksten. Og da pustet jeg lettet ut, for det måtte definitivt gjelde noen andre. 😉
      Fra spøk til alvor… tror veldig mange har øyeblikk hvor vi kjenner på varianter av det du beskriver her. (Veldlig fint skrevet forresten.)

    8. Ei_heks: Nope det var ikke det… men kjenner at jeg innimellom må ta meg i det og gå i meg selv…. tross at jeg merker at ved alderen blir det heldigvis sjeldnere og sjeldnere. Innlegget er ikke til noen spesielt – bare et generelt innlegg med en undertanke og en annen vinkling på nett troll debatten og andre ting som er i samfunnet:) Om livet generelt. Men tror de fleste av oss kan være der innimellom… jeg og:) Ønsker deg en flott kveld.

    9. Etdiktomdagen: Ja vi er noen merkelige skruer vi mennesker. Tror og at det kan forsvinne mer og mer med alderen…. nå snakker jeg om meg selv:) Er som regel glad og fornøyd med det jeg har og er……

    10. Jeg forsto det, men noen ganger MÅ man bare…. Det blir liksom så ferdig servert. 😀 😀 😀
      Det er jo klart at når det butter og man ikke har det bra selv, blir det mindre til andre. Uten at man nødvendigvis er slem for det. Annet enn i egne øyne fordi man stiller krav til seg selv.

    11. Er nok en del folk som tenker slik ja.. Jeg er veldig fornøyd med det jeg har og sånn har jeg alltid vært..og liker egentlig best det som er litt jordnært og enkelt..Har for eks aldri ønska meg diamanter og designervesker..selv om jeg har mulighet til å kjøpe det.. Det eneste jeg skulle ønske var at jeg ikke hadde så lett for å bekymre meg for di jeg er glad i… Skjønner at du mente innlegget litt sånn “generelt”..og at det ikke nødvendigvis er du som har det slik.. Klem <3

    12. annebe: sÃ¥ bra:) ja det var pÃ¥ generell basis… men dog er jeg bare menneskelig jeg ogsÃ¥:)) men nÃ¥r jeg skrev innlegget tenkte jeg pÃ¥ begge sider av bordet. Noen gjør det og noen opplever det:)) ønsker deg en flott kveld:))

    13. Ei_heks: så sant. Svarte mange her som lurte på om jeg var langt i kjelleren selv. Men har det bra jeg:)) vurderte faktisk å fjerne innlegget:)) men en kan være på begge sider her:)) ha disse følelsene jeg beskriver eller rett og slett være den som folk overser:))

    14. For meg var det sånn før, for mange år siden. Men eg har funnet min plass i verden, hvor alle er perfekte, hvor ingen er bedre enn andre, hvor rikdom måles i livsglede 😉

    15. Du beskriver veldig bra noe av det sikkert mange av oss har følt til tider. Jeg har det heldigvis ikke ofte sånn nå lenger, men i ungdomstida hadde jeg det veldig sånn. Ble vel ikke sint, mer lei meg for at jeg var så lite flink, pen osv i forhold til mine klassevenninner og andre.
      Ser jeg bilder av meg selv fra den tida nå, så hadde jeg ingenting å skjemmes over, men det så jeg ikke den gangen. Litt trist egentlig.
      Men godt at man endelig forstår at man er bra nok akkurat slik man er, og det forstår jeg at du har forstått for lengst også 😉
      Veldig bra at du skriver om dette, for jeg tror mange kjenner seg igjen dessverre.
      Ønsker deg en fin fredagskveld! 🙂

    16. HeidiElise: Så bra du tok poenget. Jeg prøver også å belyse den andre siden, av de som blir oversett – for de er jo lik som deg og meg. :)) Kanskje er det oss også noen ganger.

      Ønsker deg en flott kveld:)

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg