I år skal vi på luksusferier……

Nå når påsken er over har jeg startet å tenke på sommerferien.

Vi har foreløpig ingen planer, uten om at sønnen skal være med faren 2 uker i sommer. Vi kommer nok ikke til å bevege oss utenlands i år, men en ting er sikkert. Ferien eller feriene skal bli topp og luksus for oss i en travel hverdag.

Vi har snakket litt om fjelltur, siden vi koste oss så masse på turen til Trolltunga i fjor. Hadde vi toppet det skikkelig i år, hadde nok jeg valgt en telt tur på vidda. Men vi får se. Er nok litt uerfaren på det området. Men tanken, den har jeg hatt.

For meg hadde det vært skikkelig luksus. Soloppganger og solnedganger på vidda. Trette ben og fantastisk natur. Tross om det ikke er slik alle forbinder med luksus siden champagneglassene hadde vært byttet ut med vannflasker, så er det luksus for meg.

Som sagt er ingenting i boks enda. Men jeg er sikker på at vi kommer til å finne på noe gøy i år også.

Så har du det som oss. Ikke det helt store feriebudsjettet, kan du reise på luksusferie for det.

Det kan være til hytta, telttur eller besøke slekt og venner. Har du små barn er jeg sikker på at de ikke lider noen nød, bare de har omsorg og kjærlighet rundt seg. Det er luksus i massevis.

Lykke til med ferieplanleggingen.

#luksusferier #reisemål #reiseglede #reise #ferie #norgesferie #norgesnatur

 

20 kommentarer
    1. Ja det er så sant…hva er egentlig luksus? Det er jo store forskjeller på hva man legger i det ordet….Så ja..det hadde vært skikkelig luksus for meg..og komme meg på en telttur med naturen tett på….og jeg er så enig..barn trenger kjærlighet og omsorg..ikke luksus i form av dyre turer og opphold i fine omgivelser….Gleder meg til å høre hva dere bestemmer dere for! Her blir det helt sikkert bobiltur..men enten til utlandet..eller å se mer av Norge…ha en god dag!

    2. Toini: Det høres helt fantastisk ut med bobil…. tror jeg har nevnt det før. h,ehe. Jeg er nok mer jordnær. Føler meg litt bortkommen med høy sigarføring:)))) Ha en flott dag.

    3. Det er det som er luksus ja. Bare nyte naturen og det å ha fri. 🙂
      Vi har ikke planlagt så mye enda, men håper å få til noen dager bare oss to 😉

    4. Ja hva er luksus.
      For meg er det å ha alt tilrettelagt. Stå opp til et herlig bad og ta en dusj……. gå ned til flott frukost……. rusle rundt og bare nyte. INGEN SHOPPING! orker ikke rett og slett!
      Men egentlig – det som er meg, er fjellet 🙂 Jeg kan også bo på et høyfjellshotell. FOr hotell er min ting…………… 🙂
      Men, jeg liker også å overnatte i hytte eller telt jeg 🙂 Og bonusen og luksusen der er jo naturen og stjernetaket – soloppgang/nedgang ute i fjellet.
      Og jeg tenker litt som deg – muligheten for fjelltur er stor. Jeg skulle det i fjor men da slo ryggen seg vrang.
      Stormkjøkkenet, teltet, soveposen og alt er klart i ryggsekken 🙂 Jepp! Det blir iallefall èn overnatting i telt denne sommeren og det blirmed tantejena som er like glad i fjellet som meg 🙂

    5. Nå hadde jeg aldri fått med meg mine unger på en sånn ferie, men jeg selv hadde nytt det til de grader 🙂 Ungene mine hadde nok hatt det kjempe fint….ikke misforstå meg der…..de liker seg på turer og også på fjellet 🙂 Men de hater å gå oppover …..Hahaha 😉
      Her tar jeg faktisk ikke med ungene på noen lang ferie i år. Vi skal en langhelg på tur sammen med hele familien, og det gleder jeg meg veldig til 🙂 Ellers skal jo mine tilbringe 6 uker hos pappaen i Danmark i sommer……så de får jo reise bort og kose seg <3
      Lykke til med planlegging av ferie fine du 🙂
      Ønsker deg en fin lørdag !

    6. Jeg synes hytte- og teltturer er like koselig den dag i dag, og det er mer enn luksus for meg. Husker ferieturene vi hadde da vi var små da vi bodde på campingplasser i hytter eller i telt. Selvsagt reiste vi en del til syden også, men de feriene jeg husker best er de ferieturene hvor vi bodde i telt eller i campinghytte 🙂
      Ønsker deg en kjempefin lørdag, og ei kjempefin og god helg 🙂
      Purr, purr, fra Toril og kattene

    7. Siw: Tusen takk….. da får du ta noen turer som er rett frem med de… he,he. Er så enig – han min og får to uker i Spania og da vet jeg at han er fornøyd. Så her blir det event. noen småturer….

    8. da våre barn var sm,å reiste vi på camping med telt hvert år ,syden eller utlandet måtte barna vente med til dei ble voksne og kunne reise selv.I år skal vi på en 3 ukers bobiltur i Norge ,og hvor ferden går bestemmer offtast været

    9. Noe av det jeg husker best fra jeg var liten var nemlig campingturer, telt turer, hytteturer, båtturer og fjell turer. Dette gledet meg mer en de syden turene jeg var på. Syden turer var koselig de og, men jeg fikk ikke den samme slappe av følelsen som det ble når vi var på hytte, camping osv…

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg