Kunstutstilling – Kjersti Dirdal

I går var vi på en flott kunstutstilling med malerier av Kjersti Dirdal.

Flotte kunstverk preget veggene i en koselig cafe bar med navn Unn Deg som ligger i Høyhuset på Jæren.

Kunstneren stråle, men kunne fortelle at det hadde vært nervepirrende i forkant. Kom der noen folk?

Det så ut som at bekymringen var unødvendig. Lokalet var ganske så fullt hele tiden vi var der, og folk kom og gikk.

Kjersti sine bilder skaper undring. Hun har en visjon om at det finnes et indre landskap som enda er uoppdaget. Dette bunner i en ny nysgjerrighet for hennes medmennesker og tiden vi lever i.

Er du i området anbefaler jeg virkelig å ta turen innom. De flotte bildene kommer til å henge her helt til 30. juni.

Jeg legger ved noen bilder av ettermiddagen vår, og håper du koser deg med dem slik som vi gjorde med bildene til Kjersti.

 

“Relasjonell estetikk”

 

“En ny verden åpner seg”

 

Jærlandskaper:

 

Ønsker du å lese mer om Kjersti Dirdal og hennes verker kan du gå inn på hennes facebookside HER.

En annen hemlighet er at hun går på Kunsthøyskolen her i Stavanger med selveste Morten Abel. Jeg hørte rykter om at han skulle ta turen innom i går, men vi traff ikke på ham.

Når vi først var på Jæren  i selveste Høyhuset måtte jeg jo ta noen bilder av dette bygget som preger byen. Du kan se det fra alle kanter på Bryne. Venninna mi som kjørte lurte litt på om vi ville finne det uten GPS. 

Som dere ser er det ikke så vanskelig å finne , og jeg var temmelig kry av at jeg var litt mer kjent enn henne.

 

#kunstutstilling #kjerstidirdal #høyhusetjæren #portrett #landskap #kultur

10 kommentarer

Siste innlegg