Våren er offisielt åpnet i Stavanger

Hei dere.

Ja jeg våger meg til å si at våren offisielt har åpnet i Stavanger. Vi har hatt noen fine dager denne uken med temperaturer som har krøpet oppover. Men det må nok en lørdag til for  å åpne byen offisielt.

Vi hadde en koselig tur til byen i dag. Liv og røre var det i gatene, og folk ruslet rundt både i shorts og t-shirt. Litt kaldt for meg, men det gir en herlig stemning.

Jeg legger ved noen bilder av den fine byen min, og håper du liker de.

 

Vågen i Stavanger. Cruise skip, og båter – ja det var rene sommerstemningen.

 

…. og sittet her og sett på livet hadde jo vært noe…..

 

……. eller her….

 

Skagenkaien – her ligger uterestauranter side om side……

 

Et lite oversiktsbilde over byen. Til venstre for Valbergstårnet stikker det opp en 80 m høy stålkonstruksjon. Vi har fått denne samt en helt lik som ligger på andre siden av Vågen, ved Bjergsted. Disse kommer til å ligge i bybildet til over 17.mai. Disse er plassert på noen lektere i sjøen. Det kan gjerne minne om noe som tilhører oljeindustrien, men det er til fornybar energi og skal på plass i en vindpark i Scotland som skal være i drift fra neste år.Det skal installeres vindturbiner på toppen. 

#vår #stavanger #stavangerby #stavangerinmyheart #Rogaland #reiseliv #reiseglede 

10 kommentarer

Siste innlegg