En vellykket uplanlagt 17.mai…..

Hei dere.

Håper alle sammen har hatt en fantastisk dag i dag. Her i Stavanger har solen vært fremme mens vi har feiret Frigjøringsdagen etter beste evne.

Jeg har jo tenåring i hus, og har spilt litt på hans lag de siste dagene. Vi planlegger ikke.

Han skulle ikke gå i toget, for det var så stress. Helt greit for meg, og siden han har så stresset dager måtte han slappe av i dag. Igjen greit.

Tror han var litt overrasket over at jeg spilte på lag. Vi hadde i grunnen en liten avtale om at vi lager noe god mat på grillen, og bare slapper av hele dagen.

På grunnlag av dette hadde jeg ikke gjort klar bunaden. Tenkte om jeg fikk 5 min ute blant folk, var det ikke verdt det. Tenkt så gjort. Den hang godt i skapet. 

I går spurte jeg poden om vi skulle gå og se på toget, og hjem etterpå. Faktisk ble svaret ja her, og litt fornøyd gikk jeg til sengs. 

Morgenen kom, jeg fikset det som skulle, og vekket poden. Om vi ikke kom oss til starten av tog gåingen, fikk vi med oss hele når de var på retur. Så vi hadde en koselig stund før han tok opp tråden med venner. Noen hadde selvfølgelig gått i toget, andre ikke. 

Han fortsatte feiringen med venner i byen, mens jeg ble bedt på en koselig boble lunsj. 

Så tross om vi i grunnen ikke hadde planer, utenom en som faktisk ikke ble gjennomført, har vi hatt en fantastisk feiring. Ikke kav og stress, bare tatt dagen som den kom. Så i grunnen hadde han litt rett. 

Kanskje har jeg litt å lære av ham?

Jeg legger ved noen bilder og ønsker dere en fantastisk og avslappende kveld. Og litt på etterskudd….. Gratulerer med dagen:)

 

 

#17mai #frigjøringsdagen #17maifeiring #familie #mamma #stavangerinmyheart #ungdom 

20 kommentarer

Siste innlegg