Når utstyret piper…..

I hele ettermiddag, frem til omlag en halvtime siden har vi her i huset gått rundt å hørt på en intens piping. 

Ikke så høy, men du vet når du setter deg ned så blir du helt ør i hodet. Den har faktisk vært så lav at vi var litt usikker på hvor den kom fra. Men vi bestemte oss for at det måtte komme fra bakerovnen. Dette var etter vi begge to hadde hatt hodene våre inne i både bakerovnen og mikroen. 

Men vi var ikke helt sikker.

Dette startet samtidig som jeg skrudde av bakerovnen etter middagen. 

Selvfølgelig ble alle knapper trykket på, men pipingen den fortsatte.

Jeg tror jeg tenkte at den stoppet nok opp, så jeg gikk ut og holdt på med litt hagearbeid i noen timer. Lyden var i grunnen glemt når jeg kom inn. Helt til jeg satte meg i sofaen. Du vet. En slik lyd som du nesten ikke hører, men allikevel er så irriterende. 

Det ble jo litt trykking igjen da, med samme resultat.

Mens jeg sto der kom jeg på en mulig løsning. Min gode naboer som hadde hjulpet meg med dotter tidligere. Kanskje han kunne hjelpe? han hadde jo klart det umulige før. Det kan du lese om HER.

Så tenkt, så gjort. Han kom bortom, så var det samme prosedyren igjen. Hodene inni bakerovnen og mikroen. Trykking på knapper. Til og med en “handyman” klarte ikke å få vekk pipelyden. Vi kom på at vi kunne ta ut kontakten, og vet dere. Til og med uten kontakten i peip det. 

Vi måtte jo summe oss litt før vi måtte innrømme at bakerovnen ikke var mistenkt lenger. Vi kikket på hverandre, på bakerovnen og jeg tror at vi begge to var temmelig forundret.

For å si det slik så tenker to bedre enn en, og synderen lå i skuffa under oven. Nemlig et termometer med batteri…. 

Et trykk, så var lyden vekk. Fantastisk. Det finnes alltid en løsning……

Så nå skal jeg synke ned i sofaen og nyte resten av fredagskvelden uten en pip. 

Ha en flott fredagskveld.

#pipelyd #mamma #nabo

 

 

 

 

 

 

14 kommentarer

Siste innlegg