Ikke test dette ut på voksne!!

Vi hadde en aldri så liten uoverensstemmelse her i heimen for noen dager siden. Det var nok ikke den store saken, men du vet når det viktigste blir å ha rett. Ja en slik sak var dette.

Når det sto på som verst begynner poden plutselig å le. Hva gjør du da? Ler med? Eller koker det enda mer? Akkurat da valgte jeg det første, så vi fikk oss en god latter.

Denne hendelsen fikk meg til å tenke på min barndom og en lignende hendelse. Vi var nok på barneskole stadiet da en av mine kreative venninner kom med et godt velprøvd råd til oss. Og vi lyttet.

Rådet var at vi skulle se på ansiktsuttrykkene til foreldrene vår neste gang de kjeftet på oss. Dette skulle være hysterisk morsomt.

Siden jeg er av den sorten som synes at det å prøve ut nye ting, og å se effekten av det er spennende, kan det godt hende at jeg kan ha fremskjøvet en hendelse bare for å se om dette kunne stemme. For anledningen kom ganske fort.

Hvis du lurer på om dette kan stemme, så hadde venninna mi absolutt rett. Så rett at jeg faktisk ikke klarte å holde meg, men knakk sammen i latter. 

Min mor valgte da alternativ to, og ble enda sintere. 

Hvordan dette endte vet jeg ikke helt, men det kan være at jeg ble henvist til rommet mitt eller noe. 

Jeg må jo tilføye at det ikke bare er foreldre som blir slik når de er sinte, så det kan være litt lurt og observere. Hvis du er forelder og opplever at en av dine søte små tester dette ut på dere, ja så vet dere hva de prøver på.

Ønsker dere en fin kveld videre.

#voksne #foreldre #mamma #pappa #foreldreogbarn

 

10 kommentarer
    1. Kjempeherlig skrevet 🙂 Jeg har fått meg en god latter når søsteren min har gitt ungene sine litt skjenn/tilsnakk. En gang sa jeg til henne: “Du ser jo ikke streng ut”, og da fikk vi oss en god latter begge to 🙂 Hun var ikke klar over at hun sa en ting, og uttrykket gjenspeilte noe annet.
      Ønsker de en kjempefin torsdag 🙂
      Purr, purr, fra Toril og kattene

    2. 🙂 Kommunikasjon er artig! Har stått i foreldre-enden av denne situasjonen mange ganger – overfor begge mine to sønner – og har prøvd begge reaksjonsformer. Reaksjonene har nok kommet mer som instinkt enn som en gjennomtenkt måte å kommunisere på, men når vi har snakket om konflikten i etterkant så er begge parter enige om at alt er lettere når man kan flire sammen, se sin egen dumskap sammen med den andres. Da er det også lettere å få til en god samtale om ting etterpå.
      Har en sjef jeg gjerne skulle brukt det trikset på, men jeg vet at dette ville falt som sprit på bålet. Så best å holde munn til alt roer seg av seg selv…
      Det var nå deilig at du og poden fikk dere en god latter sammen. Det bygger på samholdet og kjærligheten dere har sammen også, det da <3

    3. Sønnen min gjorde det samme mot meg bare for noen dager siden når jeg skulle fortelle han hvor skapet skulle stå . Jeg ble bare sintere hehehe
      Jeg holdt da faktisk på å gå i taket!
      Et veldig flott innlegg, og særlig for oss som har barn 🙂
      Håper at du har en fin kveld <3

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg