Stavanger har nå fått Turistbusser

Hei dere.

I dag når jeg var I Stavanger Sentrum fikk jeg øye på en av våre “Nye” turistbusser. De har vel vært her nå I noen få år, men jeg synes at å få disse I bybildet minner det meg mye om London og andre byer hvor en treffer på lignende busser titt og ofte. Litt eksotisk til Stavanger og være.

Med disse bussene har du mulighet til å ta en sightseeingtur rundt I hele Stavanger og besøke de største serverdighetene, i ditt tempo. Du kan nemlig hoppe av og på hele dagen. Plasser den er innom er blant annet  Gamle Stavanger, Stavanger Domkirke, Arkelogisk museum, Kunstmuseet for å nevne noen.

På bussen kan du lytte til interessante kommentarer om plassene en besøker på hele åtte ulike språk.

Skal du til Stavanger og kunne tenkt deg å benyttet deg av dette tilbudet anbefaler jeg deg å gå inn  HER.

 

Måtte jo snike meg til et bilde når en av bussene kjørte forbid meg.

#stavanger #sightsingbusser #rogaland #mittstavanger #reiseglede #storby #gamlestavanger #serverdigheter #Norge #vestlandet

9 kommentarer
    1. Slike busser har vi i Trondheim også, og brukes til omvisning.
      Tror de hadde det i Bergen også.
      Det er jo kjempebra hvis man har besøk fra noen som ikke er fra byen, slik at man kan ta gjestene med på en rundtur i byen.
      Jeg tenkte med det samme at det lignet på bussene i England 🙂
      Ønsker deg en kjempefin fredag, og ei kjempefin og god helg 🙂
      Purr, purr, fra Toril og kattene

    2. Så flott 😀 Ble første gang kjent med den type busser i Paris for mange år siden. Vi var jo ganske ofte der, siden jeg var der ifm jobben. Da tok vi som regel noen dager ekstra. Det var suverent å komme seg mellom, selv om det var dyrere enn offentlig kommunikasjon 🙂

    3. Toini: Ja de er morsomme. Tror det er flere byer som har. Skal du på en rundreise, ønsker å benytte seg av det er det noen rabatter ute å går… tror det er den 4. turen gratis:)

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg