Jeg bør få meg buss briller…..

Ja det er merkelig alt vi trenger når vi blir eldre. Er det ikke det ene så er det det andre. 

Buss briller hadde jeg absolutt trengt her om dagen. Ikke det at jeg trenger de når jeg er på bussen, men rett og slett før jeg kommer på bussen, eller for i det hele tatt komme meg på bussen.

Jeg klarte å finne frem til rett buss stopp, og nummeret på bussen jeg skulle ta. Var i grunnen ganske kry av det helt til den første bussen suste forbi. Febrilsk prøvde jeg å få med meg nummeret, noe som var helt umulig før bussen nærmest var rett på siden av meg.

Jeg kan bare si det at blå skrift på nummeret er ikke det letteste å se, for meg hvertfall. 

Var ganske så fortvilet et øyeblikk. En ung dame kom til buss stoppet før neste buss kom. Istedenfor en som sto med hodet litt ut og myste, var vi nå to. Jeg tror nok det så ganske så morsomt ut for de som kjørte forbi.

Jeg trenger vel ikke nevne at vi hadde samme problem begge to. 

For å gjøre det enklere med buss nummer tre, ble vi enige om at den som først så nummeret måtte rope det ut høyt.

 Som sagt så gjort. Bussen vår kom, hun skreik ut, og vi kom oss på.  Jeg må si til mitt forsvar at jeg så det samtidig med henne, bare at jeg var litt sen i reaksjonen. 

Så har du samme problem som oss og ikke helt klarer å se buss nummerene når du skal ta bussen. Alier deg med personer på buss stoppet. Det kan kanskje hjelpe. Utrolig hva samarbeid gjør.

Til dere som bestemmer fargen på buss numrene. Kutt ut blått! Jeg som tar bussen toppen to ganger i året har vanskelig for å se forskjell på numrene. Ja og hun unge damen som jeg traff på. Det må jo telle litt?

 

Når jeg gikk av bussen tenkte jeg at jeg måtte ta et bilde for å vise dere blåfargen. Men – neida her var det så mye mer synlig siden det var annen farge. 

 

#bussbriller #briller #dårligsyn 

 

 

 

10 kommentarer

Siste innlegg