Ekstra sommertid i dag…

Hei fininger.

  “Du skal ikke sove vekk sommernatta”, virker som forfølger meg i sommer.

Siden jeg har lakenskrekk om kveldene som jeg har fortalt om tidligere, føltes det litt feil å begynne å stå opp en time for tidlig også. Jeg liker jo morgener, men  det må jo være måte på, synes til og med jeg.

Jeg trenger liksom ikke to timer å gjøre meg klar.

I morges, eller i natt kan en vel kanskje kalle det,  klarte jeg  å se feil på klokken. Følte meg ganske så uthvilt, og våknet i følge det jeg trodde var 5 minutter før klokken ringte. Skrudde av klokken og gjorde mine vanlige morgenrutiner. 

Før jeg skulle styrte ut dørene, ser jeg på klokken.

Er det mulig tenkte jeg, og dermed måtte jo alle klokkene jeg har i huset sjekkes.

For jeg tror jo ikke at jeg kan ha tatt så feil. Tross om innrømmelsen sitter litt langt inne så måtte jeg krype til korset. Jeg hadde rett og slett stått opp en time for tidlig. Ikke nok med det, jeg var også klar som et egg til å ta fatt på veien til jobb.

Klokken skulle jo nå være halv syv, men viste kun halv seks. 

Jeg hadde en liten diskusjon med meg selv. Legge meg nedpå igjen, eller holde meg våken? Jeg  valgte det siste og fikk dermed lest litt, og en kopp kaffe måtte jeg jo og ha for å holde meg våken. 

I grunnen ble det en fin og rolig morgen, selv om det beste hadde vel vært om den hadde begynt litt senere.

Blir nok en veldig tidlig kveld på meg i kveld. Bare jeg kommer meg i seng før lakenskrekken “tar meg”.

#sommertid #lakenskrekk #morgen #kaffe

 

 

 

8 kommentarer
    1. Det må jo være deilig da…ihvertfall når du oppdager det…da får du roa ned og kosa deg litt på morgenen…verre når man er på jobben en time for tidlig…Men håper du får en god natts søvn i natt…

    2. Høres ut som et mareritt…. Slikt som kan skje ved klokkesnuing, og er jeg på nattevakt en slik natt så minner jeg de alltid på klokken som skal en time frem før de går hjem for kvelden, er jo eneste dagen i året jeg kan jobbe 9 timer i stedet for 10….:)

    3. Uff ja det der har hendt meg ogdå noen ganger med den klokken å stå opp altfor tidlig. Heldigvis ee jeg morgenfugl så sliter ikke med å komme meg ut av dynen akkurat.:-))

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg