Vi møtte en engel…….

Av og til, ut fra intet dukker de opp når du trenger det som mest, og du står overfor utfordringer du vet at du ikke klarer å takle på egenhånd. De gir en hjelpende hånd og forventer ingenting tilbake. Like raskt som de kom er de borte.

Har du opplevd det?

Vi hadde en slik opplevelse på vei ned til Kristiansand for en uke siden.

Lufttrykket på dekkene i bilen lyste, så vi kjørte til nærmeste bensinstasjon for å sjekke trykket. Jeg er vel ikke den som er det flinkeste til å håndtere dette, men tenkte vel at vi skulle klare det på et vis.

Kjørte bilen bort til måleren, hoppet ut og sprang bort. Jeg kikket opp og jeg kikket ned. Hm, her var det noe som ikke stemte. En bit av slangen ligge på bakken. 

Tar den opp og gransker begge endene, og lurer litt på hva ende skal hvor. 

Jeg tror nok vi sto og funderte noen minutter, og jeg tror også at vi så ganske så hjelpeløse ut. Kikket og diskuterte, to damer som ikke visste helt hva vi holdt på med. 

Da er han der. 

Vi oppdager ham ikke før han sier: Jeg har noe verktøy i bilen, jeg går og henter det. Sagt så gjort. Han er borte et lite øyeblikk, og når han kommer tilbake har han med seg det han trenger for å sette måleren i stand. 

Jeg tror også han så at vi ikke helt visste hva vi holdt på med, for han spør etterpå om han skal sjekke trykket på hjulene. Du kan jo bare tenke hva to glade og takknemlige damer svarte.

Når han hadde gjort det, forsvant han  like fort som han kom. Selvfølgelig etter at vi takket og bukket.

Så ja, vi har en del engler i blant oss som gjør hverdagen lettere for oss alle. De er der, hjelper de som trenger det og forventer ingenting tilbake. 

Jeg håper inderlig at jeg også er en slik engel innimellom, som gjør hverdagen enklere for noen. Når jeg opplever å motta en slik hjelp selv setter det seg som en liten påminnelse om hvor mye det kan bety for noen. 

Så igjen, tusen takk engelen vår for at du reddet dagen, men også for at du ga oss påminnelsen om at verden trenger flere slike personer. 

 

 

 

 

#engel #påminnelse #damerinød #mamma #stavangerinmyheart

16 kommentarer

Siste innlegg