Jeg lider av “kronisk utsettelses syndrom”

Morgenstund har gull i munn sies det, og det stemmer så bra. Spesielt når en har ferie. 

Jeg tror jeg kunne sittet i timevis og bare ikke gjort noen ting.

Vi har en hjemme ferie i år, utenom at vi skal en liten tur til Oslo noen få dager. Planene var, eller er fortsatt å få gjort en del her hjemme. Men jeg kjenner at lysten til å gjøre disse tingene ikke helt stemmer med planene. De blir rett og slett utsatt dag for  dag. Det er så mye andre kjekke ting å fordrive tiden med. 

Så statusen er. Inne skulle absolutt vaskekosten vært fremme og det skulle ha vært ryddet i skap og hyller. Ute skulle nok malerkosten ha svingt seg litt mer enn den har gjort i år, og jeg skulle absolutt startet på et gjerde jeg har tenkt på noen år. Plenen den lever sitt eget liv og blir bare brunere og brunere uten at jeg kan gjøre så mye med det.

Vaskekosten må nok frem en gang, men ellers tror jeg at jeg får prøve å komme litt i mål, eller rett og slett utsette det til i morgen, eller overmorgen eller noe slikt. 

Det verste av alt er at jeg faktisk er ganske så fortrolig med denne tanken. 

Har du det slik også? Eller får du gjort unna det du i grunnen planlegger?

Ønsker dere en fantastisk mandag.

#feriemodus #sommer2018 #stavangerinmyheart #utsettelse

 

 

 

12 kommentarer
    1. Når det er slik sommer som dere har, så vil jeg si at det er helt greit å utsette. Vi har noen dager med gråvær og regn, så vi gjør det som må gjøres, og i dag ble det en bytur, etter rengjøring av soverom, og legging av tak hos svigerfar. Det siste gjorde mannen min med hjelp fra søskenbarnet sitt. Jeg kan ikke akkurat klatre på tak nå.
      Så bare kos deg, ingenting går fra deg, og det kommer tidsnok kjøligere dager.
      Vi får sol og varme til helga, da skal vi nyte det 😉

    2. Jeg er ikke så flink til å bare sitte og se på! Etter 3 ukers ferie er det møe som må gjøres – så jeg gjør litt hver dag! Og har jeg først bestemt meg for å gjøre en ting idag… så må jeg lissom….. hmmm…. kos deg med ferie 🙂

    3. Jeg er veldig flink til å utsette ting, alt annet virker alltid så mye kjekkere enn det som bør gjøres 🙂 Men jeg nyter fridagene og den fine sommeren vi har, så får heller andre ting vente!

    4. Er en “Utsetter”. MEN : Når jeg bestemmer meg for noe, har en tidsfrist og et konkret mål – da setter dama seg i sving!! Det er denne vante tralten som er bøygen. Skippertak er mer min greie. Herlig og ærlig innlegg fra deg! 😀

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg