Oslo – en flott sommerby

Hei dere.

Ja da er vi tilbake til Stavanger etter noen flotte dager i Oslo.

Jeg tror det er lenge siden jeg har vært “turist” i Oslo, men kan absolutt anbefale det. Byen tilbyr et hav av muligheter, både til å slappe av med god mat og drikke, utforske både historie og kunst eller til å være med på aktiviteter av ymse slag.

Poden har aldri vært i byen før, så vi startet ganske fra “skratsj”. 

Jeg legger ved noen bilder på fortsettelsen. Jeg laget et lite innlegg som du kan lese HER om første dagen vår.

Vigelandsparken måtte vi innom. På veien hit fikk vi også med oss Bogstadveien. Kjekt å se:

 

 

Etter en liten rast med is og kaffe gikk vi tilfeldigvis forbi Bymuseet som vi tok en titt inni. Veldig koselig:

 

 

Jeg synes vel også at det er litt offisielt å måtte bare traske i Karl Johan. Så vi gikk fra Slottet (vi bodde rett bak Slottsparken) og gaten til endes. Når vi først var her måtte vi jo bare svinse innom Operaen. 

 

På toppen. Ble litt kult når solen sto rett mot oss:

 

Poden utfordret meg til å sitte på kanten. Han gjorde det selvfølgelig først, og jeg var i grunnen på vei til å dra ham ned. Var litt herlig når han hadde like mye panikk som meg når jeg satt der. Han unnskylte seg da med at en ikke kan ta bilder mot solen, så det var grunnen. Hvis du lurer på heller kanten innover så det var ikke noe farlig. Men en fikk sug i magen.

 

I går, torsdag som var reisedagen hjemover fikk vi med oss Nasjonalgalleriet. Veldig kjekt å få med seg.

? og selvfølgelig Skrik

?. med dette sier jeg Tusen Takk Oslo for noen fantastiske dager. Selv om jeg har vært i byen før, har jeg ikke brukt tiden på å utforske den så mye som vi gjorde, og det fikk mersmak. 

I tillegg har vi hatt mange koselige stunder og samtaler. Rett og slett også et fantastisk reisefølge.

#oslo #visitoslo #Norge #norgesferie #galleri #reiselykke #vigelandsparken #nasjonalgalleriet #osloferie

8 kommentarer
    1. Hei 😍
      Så trivelige dere har hatt det ❤ noen ganger er det best å feriere i Norge. Bare utforske litt som dere har gjort.
      Det er mye hyggeligere en å stresse av sted 😉
      Ønske deg en nydelig dag ❤

    2. Jeg har jo vært ganske så mye i Oslo,, men ikke mest som turist 🙂 Det er alltid noe nytt og finne 🙂 Og vi har aldri hatt det stresset over oss at vi absolutt må innom alt 🙂 Men måtte være spennende tur for poden spesielt 😀

    3. frodith: Ja det var veldig kjekt…. gikk å tuslet rundt omkring og fikk mye tid sammen… Han bestemte – og jeg må vel si at uansett hva vi hadde gjort er det tiden som betyr mest:)))) Avslappet – men vi fikk sett en del.:))

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg