Sannheten om toalettruller.

Vi har hatt et lite eksperiment gående her i huset. Eller for å være helt ærlig, jeg har hatt.

Jeg har i lengre tid irritert meg på at visse i husstanden tror at toalettrullene skiftes på egenhånd når de er tomme. Jeg tror nok at jeg har sviktet på denne opplæringen her.

Hvor irriterende er det ikke å komme til et toalett og når du er klar for et tørk så oppdager du at toalettpapiret ikke er innen rekkevidde. Hvis du ikke vet, kan jeg fortelle at det er ganske så irriterende.

Jeg har jo prøvd å fortelle dette på en fin måte først, uten at det har gitt noe varig resultat. Så hva gjør en da? Jo en må jo være litt kreativ.

Når toalettpapiret var tomt lot jeg det bare henge, uten papir på selvfølgelig. Jeg satt en toalettrull  skjult, til meg selv selvølgelig. Ja jeg vet, litt egoistisk.

Toalettruller kom til stadighet på gulvet, men ble aldri byttet ut. Jeg satte disse fint tilbake på plass. Slik holdt vi på i ca. tre dager. Min egen hadde jeg selvfølgelig tilgjengelig.

En ny toalettrull i beholderen kom aldri.

Etter tre dager måtte jeg kalle inn til et allmannamøte på toalettet for å fortelle de sjokkerende nyhetene: Tomme toalettruller finner ikke veien til bosset selv, og at nye toalettruller ikke automatisk henger seg opp selv. 

Poden så ganske så forskrekket ut på. Om det var på grunn av oppdagelsen eller om han trodde jeg var splitter gal sa han ikke. Så jeg velger å tro det første. 

Så fra nå vet vi at her i huset må vi skifte ut disse selv, hvertfall inntil videre. Jeg håper vi husker det fremover, hvis ikke må vi nok ta øvelsen om igjen….

#toalettrull #mamma

 

32 kommentarer

Siste innlegg