Oljemessen i Stavanger

En litt hektisk uke er over, og jeg kan tenke meg at det er flere i Stavanger distriktet og landet for øvrig,  som kan se tilbake på en begivenhetsrik uke.

Vi har nemlig hatt Oljemesse (ONS) i Stavanger som avholdes annet hvert år.  Besøkende har kommet fra fjernt og nært til byen.

I år kunne de fortelle at det totalt hadde vært over 68 000 besøkende innom, fordelt på 98 land. Det er ganske mye folk til Stavanger å være.

Bedrifter tilknyttet olje, gassnæringen, teknologi og energi,  stor eller liten, har vist seg frem og jeg er sikker på at det er mange  bånd som har blitt knyttet. 

På onsdag kveld ble det arrangert gratis konsert med Aurora på Torget i Stavanger, som en avslutning av messen. Tross regn hørte jeg det var mye folk.

Jeg var innom messen en tur, samt at jeg var med på et arrangement en av kveldene. Legger ved noen bilder av messeområdet og litt av byen duket til fest.

 

Her fikk vi prøve oss på teknologi i forbindelse med en plattform. Siden dette ikke er helt mitt området, kan jeg bare si at ved å berøre skjermen kunne en zoome inn til detaljnivå:

 

Liv og røre på messeområdet. 

 

Denne lille karen her var så søt. Spurte hvordan vi hadde det, og hadde bare det bedårende blikket. Det føltes ut som du snakket til en person. Han kunne visstnok gå også, men det hadde de avinstallert da det ikke var så lurt at den tuslet på egenhånd rundt: 

 

Et viktig ordtak samme hva bransje du er i:

 

Noen brukte trekkplaster på standen. Det fungerte bra:

 

Boder med mat sto plassert rundt på messeområdet. I tillegg til at en kunne kjøpe ble det delt ut mye rundt omkring på standene:

 

 

 

 

Dette området var tildelt den yngre garde. Litt mer urbant, og de hadde tilpasset foredrag og arrangementer for denne gruppen. 

 

På tirsdag kveld holdt de på å rigge til byen til gratiskonserten. Dermed ser det litt bart ut enda. I Vågen låg en rekke med båter som var leid inn til firma som hadde sine “fester”:

 

 

#oljemessen #ons #stavanger 

 

 

 

10 kommentarer

Siste innlegg