Skjebnen

Hei dere.

Jeg tenkt en del på en hendelse som skjedde i Stavanger Sentrum i uken. En kranbil som holdt på å løftet noen vindusruter til et bygg veltet rett på Domkirkeplassen.

Domkirkeplassen i Stavanger er en plass hvor mye folk ferdes, til og fra bykjernen. 

Tross det, ble det kun materielle skader etter denne hendelsen. En bil og noen boder ble truffet. 

Som en person sa til meg. Det var visst ikke noens tur denne gangen. Litt skremmende tanke, men sant. 

Denne hendelsen endte godt, tross omstendighetene. Litt materielle skader, men det kan fikses. Hvis det hadde gått menneskeliv, bare ett, hadde det rammet så mange.

Tilfeldighetene rår, og etter slike hendelser og utsagt så begynner tankene.

Utnytter jeg tiden godt nok? Forteller jeg og viser jeg mine nærmeste hvor utrolig pris jeg setter på dem? Dette er noe av det jeg har tenkt og grublet på.

Litt dystert kanskje, men å stoppe opp innimellom setter ting litt i perspektiv. 

Så tross ulykken som skjedde, var det hell i uhell. Heldigvis ble ingen personer skadet.

rett utenfor porten her skjedde ulykken. Mot bygningene dere ser til høyre.

 

 

#ulykke #livet

13 kommentarer
    1. Det går som regel godt pleier vi ofte å si når noe skjer. Og som regel gjør det jo det. Og heldigvis altså, gikk det godt denne gangen også.
      Jeg gikk selv forbi en stor bil her om dagen. Det var en bil med lift, og en person sto høyt oppe og vasket vinduer. Jeg måtte gå klin inni bilen for å komme meg forbi. Da tenkte jeg den tanken: håper ikke at bilen velter nå!
      Og den gjorde jo ikke det 🙂
      Ha en nydelig dag i dag, forhåpentlig med sol hele dagen 🙂

    2. Ja det er nok lurt å stoppe opp å tenke litt..for…man aner ikke hva morgendagen bringer….En ulykke skjer så fort, og da er livet snudd på hodet….Så..lev livet i dag, og lev det som om det var din siste….

    3. Viktig å stoppe opp litt sånn og tenke. For det er jo sant det der. Og vi bør jo sette pris på og leve det vi kan mens vi gjør det. 🙂 Ingen vet hva som skjer. 😮 Ha en levende dag <3

    4. Eva: Ja det kommer over en når en gjør det. Kjenner følelsen. Ønsker deg også en flott dag… og etter regnet kommer sol. Våknet til regn, og plutselig tittet solen frem. Herlig:)

    5. Ja skjebnens ironi er det ikke lett å bli klok på, og det er vel heller ikke meninga. Men så utrolig bra når det går den veien 🙂 God helg 🙂

    6. Sant man vet ikke hva som skjer “rundt neste sving”..så man må sette pris på dagen i dag og di man er glad i her og nå :)) Kos deg med helgen videre <3

    7. Slike hendelser er skremmende, og det får en virkelig til å tenke litt. Jeg vet ikke om jeg har en sjette sans eller ikke, men ved flere tilfeller har nektet å dra til et reisemål, men ikke hatt noen forklaring på det. Den dagen, da vi hadde vært der har noe skjedd som kunne ha sitt livet vårt i fare.
      Nå har jeg ikke lenger noen nære familie som jeg har kontakt med, men når foreldrene mine levde så avsluttet vi aldri dagen ved å ha noe usnakket eller løse opp i en konflikt.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg