Hvorfor bruker noen Wordfeud som en sex app?

Som et lite tidsfordriv innimellom,  spiller jeg  Wordfeud. Normalt spiller jeg med venner, men det kan hende at jeg  spiller med tilfeldige personer også.

 Jeg tror det var 3-4 stk nå i uken. Noen sender meldinger og andre forblir tause. Jeg svarer som regel når de sier hei, lykke til og slike ting. Men der stopper jeg. 

Denne uken derimot har vært litt uvanlig. Utenom koselige meldinger som Lykke til og hei, har meldingene fra noen tilfeldige fortsatt. Det er ikke det at jeg ikke kan chatte med personer, men på denne appen spiller jeg, så dermed slutter jeg å svare etter hei eller lykke til du også. 

Personene i andre enden, det var to stk. stopper ikke med det. Meldingene fortsetter, og tross om jeg ikke svarer blir de vridd over i en mer seksuell tone. Jeg skulle absolutt ha tatt et bilde, men jeg var for sen med å gjøre det så dermed er de forsvunnet. 

Jeg tenkte at hvis jeg overser de så stopper de opp. Men neida, de fortsatte. Fantasier om oss to, om hvor de skulle beføle meg osv. osv. Du kjenner sikkert tegningen. Han ene sendte såpass grove meldinger at jeg nærmest rødmet langt ut i hårtuppene når jeg leste de. 

Jeg fikk nok og sendte en melding tilbake om at jeg syntes at dette var ekkelt og at heldigvis var jeg såpass voksen at jeg klarte å takle det. Videre skrev jeg at jeg absolutt håpet at ikke yngre spillere ble utsatt for dette, og at de måtte huske på hva type app dette var.

Svaret jeg fikk tilbake fra begge har forundret meg. Beklager men jeg trodde du likte det!

Alvorlig talt. Når en på gjentatte meldinger ikke svarer. Liker en det da? Leser liksom mottaker mellom linjene som ikke engang er der? 

Må sies at begge disse to avsluttet spillet etter jeg sendte den  meldingen.

Nå omhandler dette nettet eller en app hvor mange personer spiller. Det skal i grunnen være en veldig uskyldig app,  men når personer som disse to her er ute på sine “raid” kan det ramme så mange. Jeg har jo hørt tidligere om ganske unge jenter som har kommet ut for slike meldinger som foreldrene oppdager, og jeg blir bekymret. 

Jeg lurer jo på hvordan personer kan oppføre seg slik? Hvordan oppfører de seg ute blant folk? Er de en trussel eller er det kun disse meldingene? Og ikke minst hvordan de kan tro at andre liker å få slike meldinger?

Samtidig burde det vært en knapp på slike apper som innrapporterer disse “spillerene”. Få de vekk fra “uskyldige” spill, slik at det kan være trygd for barn i alle aldre å spille. Jeg må jo også nevne at de fleste som spiller er seriøse og ikke kommer med slike ting. Så er det de få da……

Har du vært ute for noe lignende?

#spilleverden #grovemeldinger 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

17 kommentarer
    1. Jeg spiller på nett i stedet for på telefonen. Vet ikke hvor utbredt det er der, men jeg opplevde en fyr en gang som la forbausende mange seksuelle ord og så lurte han på om jeg ville chatte litt. Når jeg takket nei, respekterte han det og vi spillte ferdig spillet uten mer tull. Og om noen går over grensen der, kan man si ifra til spillvertene.
      På Instagram derimot, er det ingen grenser for hvor fantastisk uimotståelig jeg er. 😀 😀 😀
      Men jeg lærte fort at det ikke har noen hensikt å svare når noen sier “hei”. Synd, for en bekjent har fått venner verden over via Insta.

    2. Ei_heks: ja jeg tror nok også det er flere ærlige, normale folk. Og at vennskap kan knyttes. Det er jo kjekt. Takk – skal se om jeg finner ut om det med spillebrettene:)) hvis ddt skjer igjen..

    3. Ikke sånne skikkelig grove, men noen som prøver seg på mye samtaler… Ikke interessert. Jeg har et par som jeg har spilt med noen ÅR, og de har jeg skjønt er jenter/damer, og der har vi snakket litt etter et års tid…Sånn til jul og sånt. Men ellers, lite interessert, og hvis noen begynner sånn: Står til? Bla-bla…Bare stopper spillinga jeg…

    4. Ingen tvil om at menn og kvinner kommer fra forskjellige planeter.
      Jeg har aldri opplevd sånn på Wordfeud, der har alle til nå vært hyggelige og normale 🙂
      Men på Facebook, Instagram og Snapchat har jeg opplevd mye rusk. Det hele blir ignorert av meg, og ved et par tilfeller rapportert. Synes ikke om sånt. Kan ikke skjønne at de ikke skjønner hvor ukult det faktisk er…..
      Bra du setter søkelyset på dette her.
      Håper vi alle slipper å oppleve så mye av sånt 🙂

    5. Jeg har spilt litt scrabble for mange år sida,, men kan ikke si at jeg har blitt plaget med det.. men det er vel mine kjønnsfrender som sitter på den gærne sida. Fatter ikke kor normal oppførsel finnes. Jeg har sagt det i noen sammenhenger, at det du ikke sier til folk du treffer på gata, det sier du heller ikke på chat, uansett. Hoff

    6. Ja det er helt uhørt…og florerer overalt nå…Er blitt alt for mye, og tar bort mye av gleden for mange…Er blitt verre og verre syns jeg, og de finner stadig nye steder og få utløp for sine lyster…Det burde jo være nok steder, altså grupper de kan møte likesinnede…men tror mange syns det er så gøy å sjokkere….Er vel et sted på alle sånne steder man kan rapportere…burde ihvertfall være ja…

    7. Jeg har bare noen faste spillere og spiller ikke med tilfeldige……….. så det har jeg ikke tenkt på at den kan brukes som en sex-app…………………… 🙂 Kjedelig da – men man må bare la være å svare og at de forstår at en ikke er interessert……….

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg