Glamping, Flørli og Stavanger

Hei dere.

Nå har jeg trygd ankommet min egen stue. Jeg sitter med en god kopp kaffe, smiler for denne helgen har vært fantastisk. vi har vært på en villmarksblåtur i regi av jobben.

Vi har opplevd så mye. Turen ble tilbragt i vår region, altså Rogaland. På programmet var overnatting på Ryfylke Glamping, cruise på Lysefjorden, fottur på Flørli, besøk på Flor & Fjære for deretter ankre opp i Stavanger og avrunde lørdagskvelden på Clarion Hotell Energy.

Fantastisk tur hvor latteren har sittet løst, utfordringene har blitt tatt på strak arm og vennskap har knyttes.

Jeg har tidligere hatt innlegg fra Flørli med 4444 trapper rett opp og Flor & Fjære. Klikk på navna så kommer innlegg med mer beskrivelse på disse destinasjonene.

 

Dette bildet ble tatt på toppen av Flørli. Fjorden du ser i bakgrunnen er Lysefjorden. Var det ikke flott? Kraftstasjonen på Flørli ligger helt i bunnen – og Flørlitrappene med 4444 trappetrinn har ført oss helt opp hit. Bratt og mange trapper kan du si. Vi gjennomførte turen på 1 time og 15 minutter.

 

Ryfylke Glamping i Rennesøy Kommune ankom vi fredag kveld etter det var blitt mørkt. Her overnattet vi i Lavoer og hadde et herlig måltid i drivhuset som er omlaget til festlokale. Denne plassen kan leies til f.eks bryllup, arrangementer og lignende. Jeg har aldri vært her før, men for en plass. Kan anbefales. Bildene ble litt mørke – men klikk på linken så får du se hvordan plassen ser ut.

 

Dette er oppdekningen til et bryllup som var på lørdag:

 

Lørdag morgen tuslet vi ned til kaien i Rennesøy. Litt tidlig, rundt halv syv. Her kommer båten som tar oss ut til vakre Lysefjorden. Turen ut til Flørli tok ca. 2-3 timer:

 

Lysefjorden. Jeg sier ikke mer enn at det er nydelig:

 

Helleren. Her er det også et selskapslokale. Omgivelsene er vakre, og hvis du ser nøye på knausen her ser du et hjerte. Det er mange som har bryllupsfesten her inne. Klarer du å se hjertet?

 

Omgivelsene rundt Helleren:

 

 

Flørli og årets tur. Dette er i starten. Helt nede, den hvite bygningen er den gamle kraftstasjonen:

 

 

Nå har vi kommet et stykke på vei. De bratteste partiene har vi lagt bak oss, men det er fortsatt stigninger:

 

4444 trappetrinn gjennomført med et gledeshyl:

 

Turen opp var vekslende med litt sol og en del regnbyger innimellom. Meg på toppen. Jeg er ikke så flink å posere men jeg hiver bildet med som et bevis på at jeg var med:

 

 

Litt natur nedover. Turen ned gikk vi Rallarveien. Det var vått og ganske sleipt. Denne ruten tok ca. 2 timer:

 

På vei inn til Stavanger var vi så heldige at vi hadde et lite stopp på Flor & Fjære – Palmeøya i Stavanger. Jeg har et innlegg som jeg har skrevet før om øya. Den finner du HER

 

Så til slutt et bilde av den herlige byen min Stavanger:

 

Jeg håper du likte å være med oss på tur. Rogaland regionen kan by på så mye. Dette var jo bare en liten smakebit, men håper du likte det. Du er hjertelig velkommen til å besøke oss. Når som helst.

#stavangerregionen #rogaland #flørli4444 #flørli #ryfylke #rennesøy #glamping #ryfylkeglamping #lysefjorden #helleren #reiseglede #norgesferie #norgesanbefaling #stavangerfjords

18 kommentarer

Siste innlegg