Når Knut kommer – hold deg inne!

Hei dere.

Da var det fredag kveld, og som lovet har han Knut tittet innom. 

Enorme krefter røsker til seg det løse som finnes rundt omkring.

Og han er ikke nådig, han Knut.

Ifølge nyheter har tak, trær og andre ting blitt røsket opp. Det kommer vel til å fortsette utover kvelden. Krysser fingrene for at det ikke blir noen menneske eller dyr som blir skadet.

Tidligere i dag følte jeg meg litt spesielt, da de to forsikringsselskapene jeg har sendte meg melding. De advarte meg om løse gjenstander som jeg burde sikre samt at hvor jeg kan rapportere inn hvis uhellet var ute. 

Ja jeg vet jo at det ikke er personlig, men det føles litt slik når meldingene begynner med: Hei Sølvi. 

Radio kanalene har anbefalt oss om å holde oss inne.

Men vet dere hva.

Tross om jeg absolutt burde følge råda, klarte jeg ikke det. Jeg sneik meg på en liten minitur ned til sjøen. Som de hadde lovet var det vilt og vakkert , og vinden røsket slik at sjøen brumlet. Sjøspruten sto opp mot land.

Kreftene gjorde at det var litt vanskelig å gå i motvind, og dette er bare begynnelsen. 

Jeg legger ved noen bilder av litt ymse kvalitet – da det ikke var så lett å holde kameraet stille mens jeg tok bilde.

Ha en flott fredagskveld, med og uten han Knut på besøk. Var varsom, og ta kreftene som rår ute på alvor.

 

 

På veien hjem kom jeg over denne trampolinen som hadde hatt seg en luftetur.

 

#stormenknut #storm #høststorm 

 

16 kommentarer

Siste innlegg