Mitt lure økonomiske shopping tips!

Mitt beste økonomiske shoppingtips er å gå på shopping uten penger. Ei heller kort. 

Det oppfordres til å ikke vite at du ikke har disse vesentlige tingene med deg før før du entrer shoppingmålet. Prøv å lure deg selv.

Jeg kan garantere at du kan spare masse penger.

Her om dagen fikk jeg prøve dette, litt ufrivillig selvfølgelig. Jeg skal i en bursdag på lørdag, og hva er vel en bedre anledning til å gå til innkjøp av noe nytt?

 Jeg er i samme kategori som flere likesinnete. Aldri klær å ha på meg, og må bare derfor titt og ofte ty til innkjøp av nye ting. Hvis jeg får unnskyldninger for å gjøre innkjøp, letter det litt på samvittigheten.

Når jeg oppdaget at kort og penger var glemt på jobb, ble jeg enig med meg selv etter noen sekunders diskusjon å fortsette shoppingen allikevel. Bare se vel og merke. Dukket  kjolen opp som jeg bare måtte ha, kunne jeg innom dagen etter for å plukke den opp.

Kjole ble ikke funnet, men på shoppingrunden glemte jeg ut innimellom at jeg ikke hadde penger. Sto i noen køer for å overraskende oppdage rett før det ble min tur at jeg ikke kunne gjøre innkjøpene. Måtte litt lutrygget vel og merke snu og legge varene fint på plass. Merkelig hvor fort jeg glemmer slike vesentlige ting. Jeg ble litt bedre etter hvert og klarte i slutten å kun tenke tanken på innkjøp, før jeg måtte slå det fra meg.

Is kunne jeg heller ikke kjøpe meg.

Tinga som jeg kikket på og som jeg tenkte at jeg kanskje trengte, virket i øyeblikket  dødsviktig å ha der og da. Men merkelig nok  har jeg ikke ofret de en tanke etterpå. Så kanskje var det ikke så dødsviktig allikevel?

Om dette kommer til å gjentas ofte, vet jeg ikke. Men økonomisk sett var det suksess.  Selv om jeg gjerne skulle hatt den isen.

20 kommentarer

Siste innlegg