Må alt være perfekt?

Her om dagen kom jeg over et litt uvanlig tre. Jeg måtte stoppe opp for å ta det litt nøye i øyesyn. 

Min første tanke var at det var veldig uorganisert og rotete, men til mer jeg så på det til mer fasinert ble jeg. Det ble faktisk litt kult og spesielt.

På veien hjemover kom jeg til å tenke på livet og at vi ofte streber etter at alt må være så perfekt. Men må det det? Er det ikke greit nok at ting er gode nok, med litt småfeil? 

Så hvis du er av dem som i disse dager går med litt høye skuldre for å rekke alt innen julen setter inn vil jeg komme med et godt råd. Slapp av. Alt må ikke være perfekt. Det kan faktisk være ganske sjarmerende med at alt ikke går på skinner. Det kan til og med virke avslappende.

 

Se dette. Var det ikke litt spesielt  –  men perfekt på sin måte?

#julestress #godnok

19 kommentarer
    1. Ja ute i naturen syns jeg det som ikke er perfekt..er perfekt..hihih..mens alt i livet ellers..må være perfekt! Neida..jeg har blitt flinkere til å senke skuldre..men sliter fortsatt litt med dette om at alt må være perfekt for at jeg skal ha det bra….En flott påminnelse….takk..Det uperfekte, ER perfekt!

    2. Akkurat det skrev jeg også nå nettopp om. Et blogginnlegg som jeg arkiverte og som kommer i morgen med noen av mine maleri. Skrev noe slikt som at det er viktig med en pust i bakken, heller enn at jula skal være perfekt. Jeg gikk akkurat ut av min blogg, så så jeg dette innlegget ditt. Det er viktig det du skriver her. Flott innlegg 🙂

    3. Du har så rett så rett 😀 Og det er jo ikke det perfekte man husker og som blir til minner 🙂 Det er det faktisk verdt å tenke over når det står på som verst/mest 😀

    4. Der lurte stavekontrollen meg til at det ble perfekt i stedet for uperfekte som jeg skrev. :/ Dårlig redigering av meg, så det først når jeg trykket på siste “knapp “

    5. Jeg er nok en av dem … som skulle ha det perfekt! Men jeg har lært litt de siste årene, at det MÅ jo ikke være det. Selv om jeg ikke har klart å senke skuldrene så mye av den grunn. Vi overlever selv om det ikke er perfekt alt sammen, men i hodet mitt vil jeg fortsatt at det skal være det. Så da stresser jeg med de tankene da vettu og skuldrene blir høyere og høyere jo nærmere jul vi kommer. Teit egentlig. For når det gjelder ting utenfor min lille verden, så er det jo det som ikke er perfekt som er det aller mest sjarmerende.

    6. Det er det som gjør naturen så kjempefin når ikke alt er 100% perfekt, men naturen er jo perfekt i seg selv 🙂 Naturen gir oss enormt mye ro og sjelefred <3 🙂
      Ønsker deg en kjempefin fredagskveld, og ei kjempefin og god helg <3 🙂
      Purr, purr, og bloggklem fra Toril og kattene

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg