Galleriåpning i Fargegaten – Stavanger

Fargegaten i Stavanger kan nå også by på et Galleri, F25,  hvor billedkunstner Kjersti Dirdal stiller ut sine kunstner. Det er både galleri og plassen hvor kunsten skapes, så åpningstiden er i dag litt varierende men nå før jul er det åpent mandag, torsdag og fredager 11-15.

Når jeg blir bedt på åpningen er jeg ikke sen med å takke ja. Jeg hadde et tidligere innlegg fra en utstilling hun hadde på Bryne i vår. Det kan du lese om her.

Verkene hennes denne gangen gikk mye på menneske og det å se personene. Så det var en spennende reise fra bilde til bilde.

Jeg legger ved noen bilder. Så neste gang du besøker Fargegaten i Stavanger anbefaler jeg å se etter galleriet. Det ligger i andre etasje i bygningen rett over Cirkus, eller du kan gå inn her: http://kjerstidirdal.no 

Et av mine favorittbilder. Til mer en studerer til mer ser en i bilde. 

 

 

 

 

 

Litt å bite i for de som gjestet galleriet. Litt bobler fikk vi og.

 

18 kommentarer
    1. Der var det mye fint å se 🙂 Du er veldig flink å promotere dine områder og alt som skjer der 🙂 Men det ligger jo i bloggnavnet også 😀 Er jo interessant å følge med på Lykkeland. Selv om mye er dramatisert, så håper jeg mange ser den dramatiske endringen som har skjedd på de 50 årene siden Ekofisk ble funnet 🙂 Ha en flott andre søndag i advent 😀

    2. Så spennende 🙂 Fine bilder. Blir du bedt dit fordi du kjenner henne? Eller fordi du blogger? Eller annen grunn 🙂 ? Bare nysgjerrig 🙂 Ha en fin søndag <3

    3. Jeg kommer aldri på at det kanskje finnes bedrifter og kjekke ting i etasjene over utestedene i fargegata, så nå skal jeg jammen kikke etter det neste gang jeg er der 🙂 Gallerier liker jeg <3 Så det blir nok å stikke innom der hvis det er åpent når jeg er der 🙂
      Tusen takk for tips 🙂

    4. frodith: Ja det er kjekt. Det er en venninne til en venninne så det er grunnen. Ingen sponsing bare en litt kjekk gest fra min side……. så hvis du er i byen verdt et besøk:))

    5. dedicat: Tusen takk. Det er jo en flott by…. som mange andre er. Jeg tror nok når en går litt inn i historie og slik til plasser, oppdager ukjente perler osv. blir en ekstra knyttet….. og enda mer kry hvis du forstår…….. og det tror jeg nok er alle plasser. Stavanger har jo vært mer kjent for oljen – med oljekrisen ble byen oppdaget på ny på en måte. Vi har liksom holdt den litt for oss selv:))

    6. Takk for hyggelig besøk og interresant kunstsamtale med deg på åpningen ✨✨ Og så hyggelig at du blogger om besøket da 🙏 Kan jeg bare nevne at det er mulig å komme innom på atelieret F25 for alle mand, torsd og fredager fra 11-15. God førjulstid 😊💓💓💓

    7. Jeg likte bildene inni bildene dine. Kanskje jeg kan få tid til en tur i Stavanger, men det vil bare tiden vise.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg