juni 2017

Borte bra - men hjemme best....

Da har jeg kommet hjem etter noen herlige dager på Santorini. Men vet dere hva? Det er herlig å komme hjem også. I kveldingen hadde jeg også en liten tur på Ølberg stranden, og med et slikt vær v...

Siste dag - Perissa, Santorini

Hei dere.   Da er jeg ganske så motvillig på vei hjemover. Føler at jeg har fått gjort mye og ikke minst truffet enormt mange herlige mennesker. Men, jeg vil egentlig ikke hjem. Prøver å tr...

Blomstrer en dag i året - Santorini

Hei dere og god morgen. I går la jeg ut et bilde av en kaktus som står i full blomst. Eieren sa at denne blomstret kun en dag i året, og tilfeldigvis var det i går.   Den var jo kjempefin, ...

"Dancing on the cliff" - Santorini

Hei og god kveld. Som dere sikkert har fått med dere er jeg på ferie i Santorini. De siste dagene har jeg bodd i en liten landsby rett over Fira som er hovedbyen på øya. Landsbyen heter Firostefan...

Kamari Beach - Santorini

Hei fininger. I dag har jeg kun hatt en litt daffedag Spiste en god frokost her på hotellet mitt. Bare utsikten er helt fantastisk. For å få en siste hel dag på stranden, tuslet jeg ned til Fira ...

Red, White and Black Beach - Santorini

Hei dere. Da går enda en dag mot slutten, og jeg sitter og smiler igjen. Når jeg våknet i morges hadde jeg i grunnen ingen planer. Jeg hadde på en måte lagt fra meg ideen om  å få besøkt "Th...

Tilbakeblikk på uken som har gått - uke 25

Wow sier jeg bare. For en uke. Opplevelsene har stått i kø, men tross det har en del tanker gått til sønnen. Kjenner at jeg nå savner ham masse. Jeg reiste til Santorini på onsdag, og er fortsatt n...

Jeg måtte dele solseng på Kamari Beach........

Hei fininger. Nå sitter jeg bare å koser meg med ei lita ei, etter noen herlige timer på stranden.   Jeg vurderte flere alternativer, men fant ut at en strandtur passet bra.   Det va...

Småøyene rundt Santorini

Her om dagen var jeg med på en båttur til de nærliggende øyene til Santorini. Nea Kameni og Palaia Kameni kalles "De brente øyene", og Thirassia som har en koselig landsby på toppen. Flere plasser...

Soloppgang i Perissa

Hei og god morgen.   I dag sto jeg opp ekstra tidlig for å få med meg soloppgangen. Jeg hadde klokken på 5.45 for å få med de fantastiske minuttene. Kl. 6.04 var tiden, og solen skuffet ikk...

En stille stund i Perissa, Santorini

I dag morges hadde jeg meg en liten gåtur langs strandpromenaden. Kom over dette motivet, og klarte ikke la vær å knipse.   Når jeg ser på bildet gir det meg en indre ro. Så enkelt kan livet...

Solnedgang i romantiske Oia

God morgen dere   Håper dere alle har en like fin morgning som meg. Sitter nå på terrassen og nyter en herlig kopp med kaffe, og tenker, og mimrer litt over gårdagens hendelser. Jeg va...

Santorini og "the Greek way"

Hei fininger. Da er jeg på plass i Santorini, rettere sagt Perissa. Turen ned gikk fint, og som avtalt ventet sjåføren på flyplassen. Han og alle de andre som skulle hente var ganske så overraske...

Kirsebær - vær litt obs....

Det var i helgen vi satt og koste oss med kirsebær, da poden plutselig fortalte meg at kirsebær stener var farlige. Han nevnte noe om at en kunne jo ha de i munnen, men det var hvis en tygde hull p...

Santorini Next!

Hei fininger. Da er dagen kommet. Det er jo litt tidlig enda, og jeg sitter og nyter kaffen min. Har nettopp vekket poden, for han skal avgårde om ikke så lenge. I dag reiser jeg til Santorini, s...

Leseklar til ferien...

Ja nå er det kvelden før avreise. Har vel i grunnen ikke pakket så masse, men har funnet frem litt bøker som er en liten nødvendighet for meg.  Det trenger ikke være de tyngste bøkene, kanskj...

Tirsdag er ikke alltid bare tirsdag.......

God morgen kjære lesere. Tenk i dag er det tirsdag, og ja for meg den siste dagen før jeg skal ha noen herlige feriedager. Akkurat som jeg er en liten fan av fredager, er det også noe spesielt med...

La barna ta initiativ!

Kjørte forbi denne herlige boden her om dagen. Den ser jo litt for flott ut til at noen barn kan ha lagt den helt alene, tross om jeg ikke skal undervurdere de. Hvem vet. Med denne boden, kom jo l...

Tilbakeblikk på uken som har gått - uke 24

Da har vi lagt en ny uke bak oss, og den har vært fin. Mange fine øyeblikk både i heimen og opplevelser jeg har fått være med på. I grunnen en veldig koselig uke. Her kommer mitt overblikk over fo...

Sommermarked på Tau Scene.....

I dag var vi en liten tur på sommermarked på Tau Scene. Urbant marked fylt med design, redesign, kunsthåndverk, smykker, kunst, second-hand/vintage klær og ikke minst cafeer og matutsalg. Så vi fik...

Mods samlet byen.....

God morgen kjære dere. Søndags morgen, og en kaffekopp har jeg funnet meg. Har vært litt aktiv her i morgentimene og fått ordnet litt i huset. Litt min dårlige samvittighet fra i går da jeg valgte...

Havnelangs i Stavanger

Hei dere. I dag har vi vært på et arrangement i Stavanger sentrum som heter Havnelangs i Stavanger. Stavanger Havn inviterer til fest, og aktører får vise seg frem. Det var 53 spennende maritime...

Hva er du god til?

Jeg ble litt tankefull etter å ha lest Frodiths sitt innlegg i går hvor hun spurte om våres talenter. Disse ønsket hun at vi skulle skrive ned i kommentarfeltet. Gjennom denne tankeprosessen kom j...

Ups... det er jo fredag igjen.....

Ja tenk dere. Fredag igjen..... Det er jo en herlig følelse. Har i grunnen ingen spesielle planer for helgen. Skal nok finne noe å fylle den med for det. Hjemover fra jobb i dag klarte jeg i...

Lurer vi lavprisselskapene?

Leste en litt interessant artikkel i TravelNews her om dagen. Ut fra en omfattende internasjonal undersøkelse av Travellink viser det seg at norske reisende ofte lurer  med seg ekstra bag...

Vikingene har inntatt Hafrsfjord!

For dere som er i Stavanger i helgen, anbefaler jeg å besøke Hafrsfjordkaupangen i Møllebukten, like ved Sverd I Fjell. Dette er et Vikingmarked, og det oppleves akkurat som å gå 1000 år tilbake i...

5 superkrefter som skyldes genfeil

Visste du at 99,9% av arvemassen din ligner den alle mennesker bærer rundt på? I følge ill. vitenskap er det den siste delen, altså 0,01% som kan gjøre deg unik. Med de riktige gen variantene kan ...

Vi har blitt rike.......

På doruller kan du si...... I dag kom meldingen. Nå har de kommet, bare å hente. Joda, sendte poden opp for å hente den ene på 64 ruller, trodde jeg. Etter en liten stund hører jeg: Mamma dette v...

London og sikkerhet

I helgen tilbragte vi noen herlige dager i London. Før vi reiste, og selvfølgelig under selve besøket var det en ting som låg i bakhodet vårt helt ubevisst. Det var sikkerhet. Er dette trygt,...

Toppen på frekkhet.... eller?

Vi hadde en liten episode på flyplassen her i helgen, og ja jeg merker at med slike episoder, da blir jeg irritert. Vi skulle ha oss mat, og flyplasser på en søndag ettermiddag, da er det kø. Det ...

Tilbakeblikk på uken som var - uke 23

For en fantastisk uke vi har lagt bak oss. Mesteparten er jo som regel hverdagsliv som jobb, skole og trening. Det er jo disse øyeblikkene vi lever for, slik i det daglige. Men når vi får en helget...

Kunstutstilling på Viste Strandhotell

I dag har jeg vært en liten tur innom Viste Strandhotell hvor Fargeklatten har hatt kunstutstilling. Fargeklatten drives av kunstneren Elisabeth, og hun tryller frem de mest fantastiske bildene. H...

London - urbant og tøft......

Hei fininger. Da har vi kommet oss hjem igjen, etter en fantastisk helg i London. Lørdag hadde vi en kjekk dag som du kan lese om HER. I går, søndag ble det en liten kontrast, da vi opplevde Lon...

Slitne bein i London.....

God morgen fra London. Tenk, i dag har jeg fått meg kaffe. Så nå sitter jeg bare og nyter, og venter på dagens opplevelser. Før dagen starter helt, tenker jeg at jeg vil dele gårdagens hendelser ...

God morgen London......

Hei dere. Tenkte jeg ville sende en liten god morgen hilsen fra London. Helt stille i leiligheten, for både broderen og poden sover. En liten morgenstund for meg selv er balsam for sjelen.  ...

Tiden går litt fort......

Hei fininger.... Tenk, nå er det fredag og snart avreise til London for oss. Kan tro vi gleder oss. Det er jo ikke før på kveldingen, men det er alltid så herlig med følelsen før avreise. Spennin...

Geoparken i Stavanger

I Stavanger sentrum,  rett utenfor Oljemuseet ligger Geoparken. Geoparken blir betegnet som en bypark, og en  lekeplass. Den er bygd opp med elementer fra oljeindustrien og designet...

Varme tanker til skolen....

God morgen folkens. I dag kommer det til å bli en fantastisk dag. Tenk deg at jeg fikk beskjed i går kveld at poden skulle være hjemme  fra skolen for å vaske hus og lage middag. Er det ikk...

"Backstage" - Justin Bieber i Stavanger

Tenk, i dag er dagen mange "ungjenter"  her i Stavanger har ventet på. Justin Bieber entrer scenen. Vi på kontoret har vært så heldige at vi har fått med oss oppriggingen, men uheldigvis...

Ukonsentrerte foreldre....

Det fikk vi virkelig oppleve i går. Gutta boys spilte fotballkamp, og selvfølgelig stiller vi foreldre opp for å heie. Guttene bruker oss jo til transport også da, og siden vi liker å kjøre rundt ...

Kvinner, menn og temperatur......

Hei dere. Da våknet med et sjokk i dag og. Det vil si, før jeg går på jobb har jeg som regel meg en liten morgendusj. I den senere tid har det titt og ofte vært litt kaldere vann enn jeg ønsker, ...

Oljemuseet i Stavanger

Er du i Stavanger, kan du nesten ikke la være å få med deg historien rundt Oljehovedstaden. Dette har vi samlet i et museum som ligger i sentrum. og som heter Norsk Oljemuseum. Dette åpnet i 1999 ...

Tilbakeblikk på uken som har gått - uke 22

Vi har igjen tilbakelagt oss en uke med mange fine øyeblikk her i heimen. Det har vært travelt, men kjekt. Litt sykdom har vi også hatt i hus, men det varer som regel ikke så lenge heldigvis. Eller...

Er London trygg?

Når jeg i går så nyhetene om hendelsen i London, måtte jeg sende en rask melding til min bror for å høre om alt sto bra til. Han bor i London. Han satt heldigvis trygt hjemme, og hadde ikke fått m...

Jeg kunne ikke hatt hund....

Hei fininger...... Tur er gjennomført, og kaffe i koppen. Kunne gjerne blitt en vane med den rekkefølgen, men tror den og er lett å endre tilbake etter helgen. Jeg er ikke bekymret for det. I går...

Hvor lenge holder solkremen seg?

Dette spørsmålet kommer opp hvert år. Jeg har som regel igjen en solkrem skvett her, og en solkrem skvett der. Som jeg har fortalt tidligere liker jeg absolutt ikke å kaste ting, men jeg vil helle...

Ikke alle vaner må endres.....

God morgen kjære lesere. Lørdag morgen igjen, og jeg har vel fått meg en liten rutine. Nå har jeg kaffe i koppen og sitter bare å nyter. Det er noe egent med disse morgenstundene. Må jo nevnes at...

Labbetuss har kommet på besøk.....

Hei dere. Da, har vi landet her i heimen. Denne helgen har vi fått besøk av "Labbetuss" igjen, så det blir nok en ganske livlig helg. Men det er nå kjekt. Jeg og poden bestemte oss for ca. ...

Begivenhetene står i kø......

Tenk, nå har vi tilbakelagt mai måned, og for oss her i heimen har det vært en travel, men kjekk måned. Kjenner litt i dag på starten av juni, og det kribler faktisk litt i magen bare jeg tenker på...

Der gikk lyset... jeg hadde det i går...

...
stavangerinmyheart

47, Stavanger

Hjertelig velkommen til bloggen min. Jeg er en sprudlende dame fra Stavanger som ønsker å dele mine øyeblikk med dere. Som navnet tilsier er jeg veldig glad i byen og fylket mitt. Mine interesser spenner fra trening, natur, familieliv, mat, reiser og livet generelt. Håper dere koser dere her og husk jeg blir veldig glad hvis dere legger igjen en kommentar. mail: soelvi.waage@hotmail.com facebook: https://facebook.com/stavangerinmyheart/