Treningshysteri eller?

Har du noen ganger tenkt på hva du holder på med? Eller lurer selv på om du helt er med dine fulle fem?

Det gjør jeg titt og ofte. Jeg skal love deg at de fleste gangene humrer jeg bare litt over meg selv, trekker litt på skuldrene og tenker: Aja.

Men innimellom så begynner jo til og med jeg og lure.

Som dere kanskje har fått med dere så trener jeg litt. Ikke mye, men sånn passe. Har i grunnen et ganske avslappet forhold til det. Jeg har jo hatt et lite prosjekt nå hvor jeg har tvunget meg selv til å jogge, og prosjektet holder jeg enda på med. Jeg har kommet der at jeg innimellom nyter disse turene, og at jeg innimellom føler at jeg har lette lange ben som spretter bortover. Om det kun er en følelse vet jeg ikke, men det føles slik. Vel, uten de lange bena da, siden jeg vet at de ikke er så lange.

På lørdag som var startet dagen med en joggetur. Godt og friskt var det. Resten av lørdagen hadde jeg en plan. Det var å vaske og rydde ut julen. Dette ble gjort med et lite avbrekk av et koselig besøk.

Når hun var gått, gjorde jeg de siste øktene, og med disse kom tanken. En joggetur. Det må jeg ta.

Så tenkt så gjort. Antrekket på og avgårde bar det.

Når jeg kom halvveis rundt vannet, altså hadde ca. 4 km. hver vei igjen slo tanken meg. Ups. Jeg hadde jo jogget i dag. Jeg må jo si at jeg ble ganske så overrasket over meg selv. Tenk å glemme ut det slik uten videre.

Så hva skjedde her? Var det jule utryddingen som hadde forvirret meg helt? Begynner jeg og bli glemsom? Eller har jeg et spesielt nyttårsforsett som inneholder ekstremt mye trening?

Jeg har ikke funnet ut av det enda, men jeg har ikke utført dette opplegget flere dager.

Senere på kvelden, når jeg var benket skikkelig oppi sofaen kommer det inn en melding fra en bekjent. Kan dere tenke dere at noen ønsket mine råd og min struktur på treningen?

Jeg måtte trekke på smilebåndet når jeg tenkte på dagens hendelse. Ikke så mye struktur der i gården om jeg skal si det selv. Måtte jo forhøre meg om meldingen var sendt feil. Neida, det var den ikke.

Uten å trekke inn dagens hendelse måtte jeg jo svare som sant var. Ingen struktur eller plan, litt i hytt å pine.

 

 

 

 

6 kommentarer
    1. Vi lar nok oss påvirke bevisst eller ubevisst av all reklamen om å komme i form etter juleferien med god mat og drikke.

      Selv trener jeg fordi jeg har lyst, og fordi det har gitt meg resultater, men jeg tar det med ro og stresser ikke. Jeg skal trene fordi jeg har lyst, og ikke fordi jeg må. Da først blir det lystbetont.

      Målet er å trene 2 dager i uken, men de ukene jeg får til å trene 3 dager er det en bonus. Jeg skal heller ikke ha dårlig samvittighet hvis jeg trener en gang i uka.

      Det er jo hverdagsaktiviteten som er det viktigste.

      Ha, ha, ha 🙂 Ler godt av din opplevelse ja 🙂

      Ønsker deg en kjempefin onsdag <3 🙂

      Purr, purr, og bloggklem fra Toril og kattene

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg